حجت‌الاسلام محمدحسنی:

جوانان ما باید کارنامه سیاه آمریکا علیه ملت ایران را بخوانند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر لزوم آگاهی جوانان کشور از اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران، به شبیخون فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: اگر مراقب نباشیم، هر گوشی هوشمند می‌تواند یک لانه جاسوسی در جیب ما باشد.
کد خبر: ۳۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ - 05November 2019

جوانان ما باید کارنامه سیاه آمریکا علیه ملت ایران را بخوانند/ گوشی‌های هوشمند یک لانه جاسوسی در جیب ماستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، اظهار داشت: تبعید امام (ره) در سال ۱۳۴۳ به ترکیه، شهادت تعداد قابل توجهی دانش‌آموز توسط رژیم پهلوی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان غیور ایران در سال ۵۸ که امام (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد فرمودند، سبب شده که تا یوم‌الله ۱۳ آبان روز مبارزه ملی با استکبار جهانی نام بگیرد.

وی افزود: برای ما باعث افتخار است که دانش‌آموزان آگاه و بیدار ایران اسلامی که از آغاز نوجوانی مبارزه با استکبار را مشق می‌کنند؛ این نشانه زنده بودن یک ملت است که دانش‌آموزانش مثل بزرگان، دشمنان ملت را شناخته و با آنان به مبارزه برمی خیزند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ارتش با بیان اینکه ۴۰ سال است که با آمریکا مشکل اساسی داریم، اما ریشه اختلاف ملت ایران با آمریکا به سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد، گفت: اختلاف ملت ایران با دولت‌های آمریکا بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی شدت یافت و امروز در اوج خود قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: ملت ایران آمریکا را بزرگترین دشمن بشریت می‌داند به همین دلیل ما هرگز نمی‌توانیم دشمنی آمریکا علیه ملت ایران را فراموش کنیم.

وی، «کودتای ۲۸ مرداد»، «کشتار دانشجویان در سال ۱۳۳۲»، «تاسیس سازمان ساواک»، «تحمیل قانون کاپیتولاسیون آمریکایی و توهین به ملت ایران»، «تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسی»، «مصادره اموال ملت ایران در سال ۵۸»، «هجوم نظامی در صحرای طبس»، «راه‌اندازی کودتای نقاب»، «تحریک صدام علیه ایران»، «حمله به سکو‌های نفتی»، «ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۰۰A»، «حمایت از منافقین» و «اعمال تحریم‌های ظالمانه» را ازجمله جنایت‌های دانه درشت آمریکا علیه ملت ایران برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: «ساخت صد‌ها فیلم ضد ایرانی»، «مدیریت فتنه‌های ۷۸ و ۸۸»، «ترور دانشمندان هسته‌ای»، «خروج از برجام»، «ممانعت از ارسال کمک‌های مردمی ملت‌های خارج از کشور به مردم ایران» و «تحریم رهبر معظم انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» از دیگر جنایات آمریکا علیه ملت ایران است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم فهرست جنایات‌های آمریکا علیه دنیا را بگوییم یک کتاب خانه خواهد شد و دنیا باید برای نجات از شر این جانور، فکری اساسی کند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه اگر آمریکایی‌ها از ملت ایران عذرخواهی کرده و اشتباه خود را جبران کنند در آن صورت ممکن است رابطه با او را بپذیریم، تصریح کرد: با این وضعیت موجود عاقلانه نیست که انسان با یک گرگ‌صفت و مستکبر رابطه برقرار کند، بنابراین اگر ما امروز (یوم الله ۱۳ آبان) را به عنوان روز ملی مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی اعلام کردیم به دلیل این جنایت‌های ناروایی است که بر ما روا داشته‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در رابطه با طراحی کودتای ۲۸ مرداد از سوی آمریکایی‌ها، بیان کرد: اگر در همان زمان حکومت ملی مصدق به ثمر می‌نشست و این‌ها کودتا نمی‌کردند، شاید ملت ایران امروز جزو یکی از توسعه‌یافته‌ترین ملت‌ها محسوب می‌شد، اما آمریکایی‌ها با ایجاد کودتا مانع رشد و پیشرفت ایران شد.

وی با طرح این پرسش که چرا با دولتمردان آمریکا دشمن هستیم و چرا نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم؟ افزود: وفیق السامرائی رئیس استخبارات عراق می‌گوید که اگر حمایت‌های آمریکا نبود، صدام نمی‌توانست جنگ علیه ملت ایران را آغاز کند؛ یعنی خون همه شهدای هشت سال دفاع مقدس و همه جانبازانی که در آن دوران شیمیایی و جانباز شدند به پای آمریکا نوشته شده است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه جوانان ما باید کارنامه سیاه آمریکا علیه ملت ایران را به دقت بخوانند تا بدانند چرا می‌گوییم آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، گفت: ما در اواسط جنگ در حال پیروزی بودیم، اما آمریکایی‌ها معتقد بودند که اگر صدام سقوط کند، منطقه را از دست می‌دهند؛ بنابراین از پشت صحنه، به روی صحنه آمده و سکو‌های نفتی ما را مورد هدف قرار دادند و یکی از ناوچه‌های ما را غرق کردند. آن‌ها معادلات جنگ را تا مدتی به نفع بعثی‌ها تغییر دادند؛ که این جنایت بزرگی بود که آن‌ها در دریای خلیج فارس مرتکب شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه تا زمانی که حافظه تاریخی ملت ایران فعال است، هرگز این جنایات آمریکا علیه خود را فراموش نخواهند کرد، به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اشاره و تصریح کرد: ما در حال عبور از گردنه بسیار سخت تحریم‌ها هستیم و تیر آمریکا در این زمینه به سنگ خورده است.

وی به تحریم‌های دولت دونالد ترامپ علیه ملت ایران در زمینه مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: در میان همه این تحریم‌ها، تجهیزات و ابزارآلات مربوط به فضای مجازی آزاد است. شما در این کشور به هر گوشی پیشرفته خارجی که بخواهید، می‌توانید دسترسی داشته باشید؛ چرا که اگر مراقب نباشیم، هر گوشی هوشمند می‌تواند یک لانه جاسوسی آمریکا در جیب ما باشد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی درباره خروج آمریکا از برجام نیز گفت: ما به دلیل حفظ مصالح کشور از مواضع خودمان تا حدودی کوتاه آمدیم، اما ترامپ از برجام خارج شد تا امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کند؛ غافل از اینکه چه بپذیرند و چه نپذیرند، شیشه عمر رژیم صهیونیستی به‌زودی شکسته خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار