جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جلوگیری از فراموشی این قله پر افتخار بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب آن را مورد تاکید قرار داد‌ه‌اند.
کد خبر: ۳۶۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ - 05November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، امیر «محمد فهمیده قاسم‌زاده» امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: در طول تاریخ، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فرماندهی حضرت امام خمینی یک اتفاق مهم و استراتژیک بود که ارمغان آن ولایت فقیه است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: حضرت امام(ره) پس از پیروزی انقلاب، ارتش را یک ارتش مردمی اعلام کردند و پس از مدت کوتاهی ایشان سپاه و بسیج را تشکیل دادند و در نتیجه ارتش، سپاه، بسیج و مردم در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

وی افزود: استکبار شرق و غرب و کشورهای مرتجع منطقه که وقوع یک انقلاب اسلامی را قبول نداشتند، شروع به توطئه علیه کشور کردند و در نهایت رژیم بعث عراق تهاجم وسیعی علیه کشور انجام داد و بخش‌های زیادی را به تصرف خود درآورد.

قاسم‌زاده افزود: پیشروی نیروهای عراقی حدود یک سال به طول انجامید و پس از برکناری و فرار بنی صدر جوهره تشیع ظهور پیدا کرد و پیشروی دشمن بعد از یک سال متوقف شد و رزمندگان اسلام با چهار عملیات بزرگ دشمن را زمین‌گیر کردند و می‌توان گفت در دوران دفاع مقدس، فرماندهی حضرت امام خمینی بهترین اندیشه هدایت نیروهای مسلح را داشتند و این مدیریت جهادی برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط  شد.

وی از سرلشکر قاسم سلیمانی به عنوان افتخار استان کرمان و کشور نام برد و افزود: در دوران دفاع مقدس 2 میلیون و 500 هزار سرباز گمنام ارتش جمهوری اسلامی به زیبایی جنگیدند و اینها نیز جزو حماسه های دفاع مقدس است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جلوگیری از فراموشی این قله پرافتخار، بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استکبار‌ستیزی را مورد تاکید قرار داده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه تا زمانی که همگی در پشت سر ولایت فقیه باشیم آسیبی به کشور وارد نخواهد شد افزود: وظیفه پاسداشت و ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت بر عهده اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس است و با تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در این راه گام برداریم.

وی با تقدیر از زحمات 13 ساله سرهنگ «محمدمهدی ابوالحسنی» در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ایشان بیش از 30 ماه نیز در معاونت فرهنگی لشکر ثارالله مشغول به خدمت بودند و پس از اتمام خدمت در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان، به عنوان مشاور رئیس بنیاد در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان مشغول به فعالیت خواهند شد.

قاسم‌زاده گفت: استان کرمان دو کار ویژه نسبت به استان‌های دیگر انجام داده و آن برگزاری کنگره ادبیات پایداری و بحث تاریخ شفاهی و جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس است که هر دو اینها همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی در پایان برای سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» به عنوان جوان‌ترین مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در سطح کشور آرزوی موفقیت کرد و متذکر شد: امیدواریم ایشان فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در سطح استان کرمان را با همین سطح پیش برده و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش کوشا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار