معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

دشمن به‌دنبال تغییر افکار و عقاید ملت ایران است

سرهنگ «تقی نجمی» گفت: در ایران تنها وسایلی که تحریم نشده گوشی تلفن همراه و ماهواره است که این وسایل در حال حاضر در خانه‌ها نشسته و اعتقادات ما را زیر سوال برده و بر روی تفکرات ما کار می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ - 06November 2019

دشمن به‌دنبال زیر سوال بردن افکار و عقاید مردم ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ تقی نجمی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در یادواره شهدای دانش‌آموزی اظهار داشت: شهدا بزرگ‌ترین و شیرین‌ترین داشته خود که جان‌شان است را از دست دادند تا ما در آرامش و آسایش زندگی کنیم؛ به عنوان مثال اگر به شما بگویند در راه بازگشت به خانه جان خود را از دست می‌دهید یا یک انگشت شما زخمی شود چه حالی پیدا خواهید کرد، اما بزرگی و عظمت شهدا را ببینید که چگونه از جان خود گذشتند.

وی افزود: در اول مهر در فضای مجازی یک عکسی منتشر شد در حالی که در این روز دانش‌آموزان با پدر و مادران‌شان به مدرسه رفته و عکس می‌گیرند، یک فرزند شهیدی بود که این دانش‌آموز پس از بازگشت از مدرسه به مزار شهدا رفته و روی قبر پدرش خوابیده و آنجا از او عکس گرفته بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان­‌غربی تصریح کرد: تصور کنید که دیدن صحنه‌های عکس بقیه دانش‌آموزان با پدر و بغل کردن توسط آن‌ها چقدر برای این فرزند شهید سخت است و چه چیزی باید به او داد که نبود پدرش را احساس نکند که متاسفانه باید جواب داد بدون شک هیچ جایگزینی برای پدر وجود ندارد و هیچ چیزی نمی‌تواند جای پدر را برای یک دانش‌آموز پر کند.

دو خواسته شهدا

وی با بیان اینکه ما در قبال شهدا و خانواده آن‌ها وظیفه داریم، ادامه داد: شهدا ولایت‌پذیری و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را از ما خواسته‌اند و ما باید به این وظایف خود در قبال شهدا عمل کرده و همگان به آن‌ها توجه داشته باشند.

نجمی با اشاره به اینکه دشمن به شدت بر روی موضوعات فرهنگی کار می‌کند، گفت: با وجود اینکه زیرساخت‌های کشور در جنگ تحمیلی از بین رفت و شهدای بسیاری را تقدیم کردیم؛ اما دشمن در میدان نبرد راه به جایی نبرد و در حال حاضر کشور پیشرفت کرده و بسیاری از زیرساخت‌ها بازسازی و ساخته شده است، ولی در بحث فرهنگی برخی مشکلات وجود دارد که باید جواب کوبنده در این زمینه به دشمنان داد.

وی خاطرنشان کرد: ماهواره در کشورهای اروپایی و کشورهای اطراف ایران چندین برابر کشورمان قیمت دارد؛ اما در ایران تنها وسایلی که تحریم نشده گوشی تلفن همراه و ماهواره است که این وسائل در حال حاضر در خانه‌ها نشسته و اعتقادات ما را زیر سوال برده و بر روی تفکرات ما کار می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اگر فرزندان ما اعتقاد داشته باشند که حجاب نداشتن بد نیست حجاب و نماز را به راحتی کنار گذاشته و اینگونه احکام شرعی را ترک می‌کنند و دشمن از این طریق به ما ضربه می‌زند.

دشمن بر روی جنگ فرهنگی تمرکز کرده است

وی اضافه کرد: دشمن مطمئن است که نمی‌تواند از طریق نظامی به ایران حمله کند؛ اما بر روی جنگ فرهنگی تمرکز کرده و از این طریق می‌خواهد به ایران ضربه بزند.

نجمی گفت: دشمن در جنگ تحمیلی تجربه کرد که صدام با حمایت کشورهای مختلف نتوانست هیچ غلطی در قبال ایران بکند و بعد با تحریم، فشار حداکثری و خروج از برجام سعی کرد برای مردم مشکل ایجاد کند که همانگونه که رهبری فرمودند جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در جنگ فرهنگی ما خاکریزهایی از کشور را از دست دادیم؛ اما در جنگ تحمیلی ما حتی یک وجب را از دست ندادیم دشمن می‌خواهد کشور ما را اندلسی کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان­‌غربی گفت: در زمان کشورگشایی مسلمانان اسپانیا را اندلس می‌نامیدند و مسلمانان آنجا را چند سالی فتح کرده و اسپانیا جزو قلمرو مسلمانان بود؛ اما بعدها دشمنان روی بحث فرهنگی و اعتقادی مسلمانان کار کرده و عقاید و انگیزه‌ آن‌ها را ضعیف کرده و در نتیجه مسلمانان شکست خورده و اسپانیا را از دست دادند.

وی افزود: در حال حاضر نیز اگر ما بصیرت و آگاهی نداشته باشیم سرنوشت‌مان مانند اسپانیا شده و کشورمان را از دست خواهیم داد، برای جلوگیری از این کار ما باید راه شهدا را ادامه داده و در آن دنیا در برابر شهدا حرفی برای گفتن داشته باشیم و شهدا از ما راضی باشند.

چادر بانوان خاکریز فرهنگی کشور است

نجمی عنوان کرد: در بحث فرهنگی چادر بانوان خاکریز فرهنگی کشور است، اگر آن را از سر بانوان بردارند ما خاکریز را از دست خواهیم داد، ما باید در بحث اعتقادات محکم باشیم و به حرف دشمنان اعتماد نکنیم؛ چرا که هر آنچه آمریکا و کشورهای غربی می‌گویند دروغی بیش نیست.

وی گفت: در فرانسه که مهد آزادی است دانشجویان مسلمان نمی‌توانند با حجاب به دانشگاه رفته و تحصیل کنند و این چگونه آزادی است که اجازه نمی‌دهد هرکس براساس عقاید و پوشش خود به دانشگاه برود.

نجمی تصریح کرد: دشمن ضدارزش‌ها را در کشور به صورت هدفمند ترویج داده و برای مقابله با آن باید محکم در برابر این جنگ نرم دشمنان ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار