اردوغان دستگیری همسر «البغدادی» را تأیید کرد

رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی تأیید کرد که ارتش ترکیه همسر سرکرده پیشین تکفیری‌های داعش را دستگیر کرده است.
کد خبر: ۳۶۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ - 06November 2019

اردوغان دستگیری همسر «البغدادی» را تأیید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، بازداشت همسر «ابوبکر البغدادی» سرکرده پیشین تکفیری‌های داعش را تأیید کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان طی سخنانی در خصوص وضعیت همسر البغدادی تصریح کرد: «البغدادی خود را درون تونلی نابود کرد و آمریکا در حال سر و صدا کردن (درباره این قضیه) است. من برای اولین بار توضیح می‌دهم که ما همسر البغدادی را دستگیر کردیم و (در این خصوص) سر و صدا برپا نمی‌کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در دانشگاهی در آنکارا تصریح کرد که ترکیه بیش از یک هفته بعد از آنکه البغدادی در حین حمله نیروهای ویژه آمریکا خودکشی کرد، همسر این سرکرده سابق داعش را بازداشت کرده بود.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در این خصوص توضیح داد: «آمریکا می‌گوید البغدادی خود را در تونلی کشته است. آنها در این خصوص شروع به سروصدا کردن (جنجال به راه انداختن) کرده‌اند اما من اینجا برای اولین بار اعلام می‌کنم: ما همسرش را دستگیر کردیم و مثل آنها جنجال به راه ننداخته‌ایم. ما همچنین خواهر و شوهر خواهرش را در سوریه بازداشت کردیم».

اظهارات اردوغان در شرایطی مطرح شده است که یکی از مقامات ارشد ترکیه اوایل هفته جاری مدعی شده بودترکیه خواهر و شوهر خواهر البغدادی و دختر وی را بازداشت کرده است.

آمریکا هفته قبل مدعی شده بود نیروهای این کشور طی عملیاتی در استان ادلب سوریه، ابوبکر بغدادی را به همراه جانشین او کشته‌اند. مؤسسه‌ رسانه‌ای«فرقان» وابسته به داعش نیز در پیامی صوتی کشته شدن البغدادی را تایید کرد. 

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها