واکنش ژاپن به گام چهارم برجامی ایران

دبیر کابینه ژاپن در واکنش به گام چهارم برجامی ایران تأکید کرد که کشورش تمامی تلاش دیپلماتیک را برای کاهش تنش‌های به وجود آمده در خصوص برجام به کار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۶۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ - 06November 2019

اکنش ژاپن به گام چهارم برجامی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن امروز (چهارشنبه) در واکنش به گام چهارم برجامی ایران در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام تأکید کرد که توکیو تمامی تلاش دیپلماتیک خود برای کاهش تنش‌ها در مناقشه کنونی در خصوص توافق هسته‌ای ایران به کار می‌گیرد.

بنا به گزارش خبرگزاری «ان اچ کی»، سوگا ضمن تأکید بر این مسئله که ژاپن در عین حال که همپیمان آمریکا است، روابط خوبی با ایران دارد، ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند نقش سازنده‌ای را در این برهه زمانی دشوار ایفا کند.

این مقام ژاپنی در ادامه افزود که توکیو همچنان رویکرد گفت‌وگو را دنبال می‌کند و از تمامی تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در غرب آسیا و بهبود صلح و ثبات در این منطقه بهره خواهد برد.

واکنش دبیر کابینه دولت ژاپن در پی اظهارات روز گذشته (سه‌شنبه) «علی‌اکبر صالحی»، معاون رئیس‌جمهور اسلامی ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص آغاز غنی‌سازی اورانیوم تا سقف پنج درصد در فردو از امروز و با حضور بازرسان آژانس غنی‌سازی مطرح شد.

اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی ذیل سازوکار بندهای ۳۶ و ۳۷ توافق هسته‌ای وین صورت می‌گیرند.

علی‌رغم پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام و مخالفت‌های امضاکنندگان این توافق هسته‌ای، ترامپ سال گذشته از این توافق خارج شد و پس از آن فشارها به ایران را با هدف وادار کردن این کشور به بازگشت مجدد به میز مذاکره و موافقت با توافق مورد پسند واشنگتن به حداکثر رساند اما فشارهای حداکثری آمریکا نه تنها نتیجه‌بخش نبود بلکه نتیجه معکوس دربرداشته و ایران به تدریج تعهداتش را ذیل برجام کاهش داده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار