مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

ضرورت بهره‌­گیری از ظرفیت جوانان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بار اصلی استمرار انقلاب را بر روی دوش جوانان گذاشتند، بر همین اساس باید در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس نیز برای جوانان فرصتی را فراهم کرد تا بتوانند با بهره­‌گیری از علم و تجربه خود فعالیت کنند.
کد خبر: ۳۶۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ - 07November 2019

به گزارش دفاع‌­پرس از مشهد، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان خلیل­‌آباد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست به ساختار و مأموریت دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان­‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این دفاتر که در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس فعالیت­‌های خود را در سطح شهرستان­‌ها از سال گذشته آغاز کردند کار ستادی، نظارتی و پیگیری را بر عهده دارند و دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان­‌ها مسئولیت اجرایی دارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: این ساختار در شهرستان‌ها با هماهنگی استاندار خراسان رضوی تشکیل شده و ریاست شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌­ها بر عهده فرمانداران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به اختصاص بخشی از وقت و ظرفیت مدیران دستگاه‌های اجرایی به حوزه حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس تأکید کرد.

وی تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان­‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: ما عقیده داریم که مزار شهدای گمنام در آینده امامزادگان شهرها خواهند شد چون شهدای گمنام، امامزادگان عشق هستند، بر همین اساس باید ساماندهی مزار شهدای گمنام شهرستان‌ با استفاده از بسیج عواطف و انگیزه مسئولانی که دل در گرو شهیدان دارند صورت بگیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه دامنه توجه به یادمان شهدای گمنام می‌تواند به شهدای با نام شهرها و روستاها توسعه پیدا کند، اضافه کرد: تبلیغات محیطی و سر دست گرفتن عنوان شهدا در سردرب کوچه‌ها، محله‌ها و خیابان‌ها باید در دستور کار باشد و همه دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس، تهیه مستندهایی با موضوع ایثار و شهادت، ترویج ارزش‌ها دفاع مقدس در فضاهای مجازی و جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس از مأموریت‌های دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در شهرستان­‌ها به شمار می‌­رود که حمایت مسئولان محلی و پیشکسوتان دفاع مقدس برای اجرای این مأموریت‌­ها ضروری است.

وی حمایت و پشتیبانی پیشکسوتان دفاع مقدس از فعالیت­‌های حوزه حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بار اصلی استمرار انقلاب را بر روی دوش جوانان گذاشتند. در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس نیز باید فرصتی را برای جوانان فراهم کرد تا بتوانند با بهره‌­گیری از علم و تجربه خود در زمینه‌های مختلف از جمله فضای مجازی فعالیت کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس گفت: جوانان امروز که در دوران انقلاب اسلامی تربیت شده‌­اند در فضایی زندگی می‌­کنند که معطر به عطر شهیدان است، بر همین اساس ایجاد بستر برای فعالیت آنها در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس با موفقیت چشمگیری همراه خواهد بود.

یوسفعلی‌­زاده در این سفر با حضور در یادمان شهدای گمنام شهرهای «خلیل­‌آباد» و «کندر» ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام این دو شهر از نزدیک در جریان آخرین اقدامات عمرانی صورت گرفته برای احداث یادمان شهدای گمنام قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار