بختیاری:

اجازه نمی‌دهیم اعتماد مردم به کمیته امداد از بین برود

رئیس کمیته امداد گفت: اجازه از بین رفتن صداقت و اعتماد مردم نسبت به کمیته امداد را نخواهیم داد.
کد خبر: ۳۶۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ - 07November 2019

اجازه نمی‌دهیم اعتماد مردم به کمیته امداد از بین برودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت مطلوب کمیته امداد استان زنجان اظهار داشت: فعالیت مطلوب این دستگاه موجب اشتغالزایی و خودکفایی جامعه هدف این سازمان می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال گذشته جشن خودکفایی برای دو هزار مددجوی زنجانی برگزار شده است، بیان کرد: امسال نیز دو هزار مددجوی دیگر خودکفا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای دو هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی شده است، ادامه داد: امسال نیز برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه قرار است سه هزار مرکز نیکوکاری در کشور ایجاد شود، بیان کرد: در استان زنجان تاکنون بالای ۶۰ مرکز نیکوکاری ایجاد شده که این تعداد تا پایان سال به ۱۱۰ مرکز می‌رسد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه فعالیت‌های این مراکز به خود مردم سپرده خواهد شد، تصریح کرد: خود مردم با اشرافیت نسبت به وضعیت افراد کمک‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از طریق تفاهم با بانک مرکزی سقف تسهیلات بانکی به کارآفرینانی که اقدام به جذب نیرو از جامعه هدف کمیته امداد می‌کنند افزایش یافته است، گفت: دریافت این تسهیلات منوط به داشتن اهلیت است.

بختیاری با بیان اینکه تاکنون با پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌ها برای ۶۳ هزار مددجو ایجاد اشتغال شده است، عنوان کرد: چهار هزار طرح دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که با تایید آن‌ها در سال‌جاری ایجاد ۱۷۰ هزار شغل به عنوان هدف کمیته امداد میسر می‌شود.

رئیس کمیته امداد با قدردانی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اظهار داشت: مددجویان بهزیستی خوش حساب‌ترین وام‌گیرندگان در کشور هستند.

وی تاکید کرد: نظارت بر نحوه هزینه‌ کرد تسهیلات و جلوگیری از انحراف آن از اولویت‌های اصلی کمیته امداد است.

بختیاری در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد موضوع طلاق‌های صوری برای بهره‌مندی از امتیازات و مستمری زنان سرپرست خانوار گفت: در این زمینه نظارت انجام و در صورت وجود مصادیق به شدت برخورد می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اجازه از بین رفتن صداقت و اعتماد مردم نسبت به کمیته امداد را نخواهیم داد، گفت: از طریق مبادی اطلاعاتی کمیته امداد نظارت‌ها انجام و در صورت مشاهده به شدت برخورد می‌شود.

رئیس کمیته امداد در سفر خود به زنجان ضمن دیدار با امام جمعه و استاندار زنجان، هشت مرکز نیکوکاری را در استان افتتاح و کلید ۲۰ خودرو به مددجویان متقاضی برای حضور در بازار کار را تحویل داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار