امام جمعه اهواز:

شرط عقل این است که در مقابل سیل احتمالی آمادگی داشته باشیم

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد گفت: ممکن است سیل رخ ندهد؛ اما شرط عقل این است که آمادگی داشته باشیم و سیل‌بندها و کانال‌های سیلاب‌بر احداث شود.
کد خبر: ۳۶۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ - 08November 2019

شرط عقل این است که در مقابل سیل احتمالی آمادگی داشته باشیمبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «سید عبدالنبی موسوی‌فرد» امام جمعه  اهواز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر، ضمن دعوت از مؤمنان به رعایت تقوای الهی و نظم در امور، اظهار داشت: برای چاره‌اندیشی در فاجعه‌ای که در برداشت شلتوک، ممکن است اتفاق بیافتد، فردا دیر است و باید اقدام عاجل شود.

وی با بیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی محصولات کشاورزی باید به وظایف خود عمل کند تا مردم همچون امسال شاهد سرگردانی در برداشت محصول نباشند، افزود: زمینه صادرات شلتوک باید فراهم شود و دولت باید برای فعالیت تجار اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارت به شلتوک‌کاران، مردم، ادارات دولتی و نهادهای نظامی خرید محصول برنج محلی خوزستان را جایگزین برنج‌های وارداتی کنند.

موسوی‌فرد با تأکید بر این موضوع که وضع تعرفه مناسب برای کالاهای وارداتی، حمایت برابر از تولیدکنندگان داخلی و واردات، تأمین تسهیلات ارزان‌قیمت برای تولید و کاهش هزینه‌های مالیاتی باید برای رونق تولیدات داخلی در نظر گرفته شود، یادآور شد: در آستانه بارندگی شدید قرار داریم که البته ممکن است سیل رخ ندهد؛ اما شرط عقل این است که آمادگی داشته باشیم و سیل‌بندها و کانال‌های سیلاب‌بر احداث شوند.

خطیب جمعه اهواز تأکید کرد: جهش قیمت‌ها در روزهای اخیر در کالاهای ضروری و قیمت خودرو برای قشر آسیب‌پذیر مشکلات بسیاری به‌وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد زیرساخت‌های لازم بیش از گذشته برای نزدیک شدن امت‌های اسلامی به همدیگر برنامه‌ریزی شود؛ چراکه دولت‌ها دست‌نشانده هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار