امام جمعه خرم‌آباد:

مقابله با توطئه دشمنان نیازمند وحدت است

آیت‌الله سید احمد میرعمادی گفت: مقابله با توطئه دشمنان نیازمند وحدت است، چراکه وحدت اسلامی راهبرد مقابله با توطئه‎های اختلاف افکنانه استکبار است.
کد خبر: ۳۶۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ - 08November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی»  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به سالروز ولادت باسعادت پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: نامگذاری هفته وحدت در فاصله زمانی 12 تا 17 ربیع‌الاول بنا بر نقل اهل سنت و تشیع در رابطه با ولادت پیامبر (ص)، یکی از ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخی امام بزرگوار بود که بسیاری از توطئه استکبار جهانی را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه شیطنت آمریکا در طول تاریخ دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی بوده است افزود: راه اندازی جنگ‌های نیابتی، مذهبی،  قومی و قبیله ای به وسیله گروه‌های تروریستی و تفکیری، تخریب اماکن مقدسه بارگاه ملکوتی امامین عسکریین (ع)، اهانت به شخصیت های دینی و مذهبی از جمله شیطنت های آمریکا بوده که این کار از سوی تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: استکبار از دل مسلمانان، گروه‌های تروریستی را به وجود آورد تا میان مسلمانان ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی شود؛ امروز خطری که مسلمانان را تهدید می کند اهل تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با این توطئه بزرگ نیازمند وحدت است؛ وحدت اسلامی راهبرد مقابله با توطئه های اختلاف افکنانه استکبار است، هفته وحدت یعنی روی مشترکات تکیه کنیم و به اختلافات دامن نزنیم و اختلافات مذهبی را بزرگ جلوه ندهیم چراکه تأکید و توصیه مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت امت اسلامی است.

میرعمادی با اشاره به برپایی نخستین نماز جمعه توسط پیامبراکرم (ص) بیان کرد: بیان مقاومت، ایستادگی و تبعیت از ولایت توسط نبی مکرم اسلام در اولین نماز جمعه برای نشان دادن راه سعادت و خوشبختی مردم در طول تاریخ بوده است و نمونه اش را در موفقیت، عظمت و عزت مردم به واسطه انقلاب اسلامی تجربه کرده ایم؛ نماز جمعه از عنایات خداوند، مایه برکت زندگی، سبب آمرزش گناهان، نورانیت دل و محل تبیین وظایف مسلمین است.

وی گفت: اگر امسال مختص رونق تولید است باید با پرهیز از اسراف و جلوگیری از ریخت و پاش، ممانعت از واردات زائد و بی رویه و تسهیل در امر تولید و به کارگیری و سرمایه گذاری منابع، درآمدها، ثروت ها و مالیات ها در امر تولید به رونق تولید اهمیت ویژه داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به خسارات سیل فرودین ماه در استان اشاره کرد و افزود: بخشی از خسارات سیل مربوط به کشاورزان بوده است که در این راستا پرونده هایی تشکیل شد و به تعدادی هم کمک بلاعوض ارائه شد اما عده ای هنوز خسارات سیل را نگرفته اند که باید مسئولان در پرداخت خسارات سیل کشاورزان سرعت عمل داشته باشند چراکه کمک کردن به کشاورزان همان کمک به امر رونق تولید است .

امام جمعه خرم آباد با اشاره به فرارسیدن ۱۲ ربیع الاول سالروز نخستین نمازجمعه اسلام به امامت پیامبر (ص) افزود: ایشان در خطبه دوم نماز بر تبعیت از ولایت، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن تاکید فرمودند.

آیت الله میرعمادی گفت:‌ پیامبر اسلام(ص) تاکید کردند با تبعیت از خداوند و رسول، از دشمنان خدا غفلت نکنید و در این راه استقامت و جهاد داشته باشید، چراکه این دو مسلمانان و امت اسلام را به سعادت و بالندگی می رسانند.

امام جمعه لرستان بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران نمونه بارزی از عمل به این سفارش پیامبر (ص) است که مردم با ایستادگی و تبعیت از ولایت به سعادت رسیدند و عزت یافتند.

وی اضافه کرد: نماز جمعه از عنایات خداوند و مایه برکت زندگی، سبب آمرزش گناهان، نورانیت دل و محل تبیین وظایف مسلمین است که باید نسبت به آن توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها