سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

«تجهیزات دفاعی» کشور بدون وابستگی به خارج نوسازی می‌شوند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تجهیزات دفاعی ما بدون اینکه هزینه سنگینی پرداخت کنیم و بدون اینکه وابسته به واردات از خارج باشیم، نوسازی می‌شوند.
کد خبر: ۳۶۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ - 09November 2019

«تجهیزات دفاعی» کشور بدون وابستگی به خارج نوسازی می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در بازدید از مرکز بهینه سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نزاجا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیروی زمینی بعنوان ستون فقرات ارتش مسئولیت اصلی در دفاع از سرزمین جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و این مأموریت سنگین تا حد زیادی متکی به تجهیزات پیشرفته است.

وی افزود: این نیرو در کنار قدرت تحرک و قدرت آتش تجهیزات، با بهره‌مندی از نیروی انسانی ماهر، عالم، فداکار و شجاع می‌تواند با اطمینان از سرزمین ما دفاع کند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه با تحرکِ سال‌های اخیر و اقداماتِ خوب صورت گرفته، این مرکز نقش خود را به خوبی انجام می‌دهد، تصریح کرد: بخش‌های زیادی از تجهیزات نیروی زمینی بازسازی شده و بخش‌های دیگری هم در نوبت نگهداری و تعمیر است.

وی ادامه داد: ما در بخش‌هایی نیاز به این نداریم که تجهیزات‌مان را کنار گذاشته و تجهیزات جدید بخریم؛ در واقع با حفظ بخش اصلی تانک‌ها، توپ‌ها و نفربر‌ها و تست کارآمدی آنها، تجهیزات آن‌ها تعویض و به‌روزرسانی می‌شود و ما دارای تجهیزات به‌روز دنیا خواهیم بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: به این ترتیب تجهیزات ما نسبت به کشور‌های همجوار و کشور‌های دنیا بدون اینکه هزینه سنگینی پرداخت کنیم و بدون اینکه وابسته به واردات از خارج باشیم، نوسازی می‌شوند.

تانک‌بر «کیان ۷۰۰» یک کار ابداعی در نیروی زمینی است

سردار باقری همچنین با اشاره به رونمایی از خودروی تانک‌بر «کیان ۷۰۰» اظهار داشت: بحمدالله در مرکز شهید زرهرن، نیروی زمینی توانسته تجهیزات قبلی را به سرعت بازسازی و بهینه‌سازی کند. از جمله این اقدامات، وسیله ارزشمند تانک‌بر است که برای یک نیروی زمینی و واحد‌های زرهی، بسیار حیاتی است.

وی عنوان کرد: هنگامی که تهدیدی در بخش دیگری از کشور به وجود می‌آید، تانک‌ها و واحد‌های زرهی باید بتوانند در اسرع وقت در آن سرزمین حضور پیدا کنند و برای این امر، وسیله تانک‌بر بسیار حیاتی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: این تانک‌بر به طور همزمان می‌تواند دو دستگاه تانک سنگین ۶۰ تن یا کمتر را حمل کند که یک ابداع و ابتکار جدید و مهم در نیروی زمینی ارتش است.

سرلشکر باقری در پایان گفت: بحمدالله نیروی زمینی ارتش در سال‌های اخیر در مسیر توسعه و تقویت توان و ارتقای آمادگی حرکت چشمگیری داشته است و هم‌اکنون آمادگی این نیرو برای انواع نبردهای محتمل، بسیار بالاست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار