مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:

بسیج هنرمندان یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و هنری است

احمد حسین فتایی گفت: بسیج هنرمندان یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و هنری است که می‌توان در برگزاری برنامه‎های مختلف از توانمندی‎های آن بهره گرفت.
کد خبر: ۳۶۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ - 09November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «احمد حسین فتایی»، به همراه مسئول حراست، روابط عمومی و یکی از کارشناسان فرهنگی اداره کل امروز با سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان دیدار کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این دیدار که مسئول بسیج هنرمندان و بسیج رسانه ای استان نیز در آن حضور داشتند، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) بر جایگاه ویژه و مهم سپاه پاسداران در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت: سپاه پاسداران از آغاز انقلاب به عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، علاوه بر نقش نظامی در حوزه های مختلف دیگر از جمله حوزه فرهنگ و هنر نیز به خوبی ایفای نقش کرده و همواره مایه افتخار ملت شریف ایران است.

وی ادامه داد: برگزاری و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های مورد تاکید و تایید جامعه اسلامی ایران، همواره مد نظر متولیان دلسوز فرهنگی قرار داشته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این راستا برنامه های متعددی از جمله، جشنواره های مختلف هنری و فرهنگی منجمله سوگواره خوشنویسی، ویژه برنامه عید غدیر، برگزای پنج جشنواره با محوریت نماز و ... را به اجرا در آورده است.

فتایی تصریح کرد: بسیج هنرمندان یک ظرفیت بالقوه فرهنگی و هنری است که می توان در برگزاری برنامه های مختلف از توانمندی های آن بهره گرفت و خوشبختانه امروز بسیاری از هنرمندان مطرح استان افتخار بسیجی بودن را با خود همراه دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: در راستای منویات رهبر انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی، تعامل سازنده با بسیج هنرمندان را از اولویت های خود قرار داده ایم زیرا با این تعامل و همکاری می توان بسیاری از چالش های پیش روی فرهنگ و هنر را از مقابل برداشته و آرامش را به فضای فرهنگی هنری استان تزریق کرد.

فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: نگاه جناحی و تضارب آرا از ضروریات مهم هر جامعه ای است، اما محور قرار گرفتن این نوع نگاه در فعالیت های فرهنگی و هنری موجبات انحراف از مسیر انقلاب را فراهم می کند.

سردار مرتضی کشکولی افزود: انقلاب اسلامی از زمان شکل گیری تا به امروز، همواره در حال گسترش و تبدیل شدن به یک تمدن و گفتمان جهانی است و این نوع نگاه باید در فضای فرهنگی و هنری نیز وجود داشته باشد و در این صورت است که می توان ثمرات بزرگ و ماندگاری را از فعالیت های این حوزه به دست آورد.

وی تاکید کرد: فضای فرهنگی و هنری باید عاری از هرگونه نگاه سیاسی وجناحی خاص باشد و ما در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری خود در سپاه پاسداران، به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

فرمانده سپاه استان لرستان سپس با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: در آخرین دیدار فرماندهان سپاه کشور با حضرت آقا در هفته دفاع مقدس، ایشان فعالیت های سپاه در حوزه فرهنگ، اندیشه و کتاب را از افتخارات بزرگ این مجموعه انقلابی برشمردند که این نشان می دهد ما راه درست را در پیش گرفته ایم.

سردار کشکولی سپس اذعان داشت: ما به عنوان پاسداران حریم انقلاب اسلامی، به هیج وجه قصد دخالت در کار متولیان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر را نداریم و فقط هر زمانی که ببینیم انحرافی از مسیر انقلاب صورت گرفته، خود را ملزم به گوشزد کردن موضوع می دانیم تا آبروی نظام خدشه دار نشود.

وی ادامه داد: هر کسی با هر دیدگاهی و در هر مسئولیتی به شرط اینکه در مسیر آرمان های انقلاب حرکت کند، مورد حمایت همه ارکان نظام است و همه ما باید خود را موظف به حرکت در مسیر پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری(مدالظله العالی) بدانیم.

فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در پایان افزود: ما آمادگی داریم برای ترسیم فضای سالم فرهنگی و هنری استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر متولیان این حوزه همکاری داشته و ظرفیت های خود را در اختیار آنان قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها