سردار فرحی در نشست خبری:

سربازان در ۱۵ هزار نقطه از کشور تقسیم می‌شوند/ اشتغال هدف اصلی مهارت‌آموزی است

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: هدف اصلی ما در مهارت‌آموزی، حل مشکل اشتغال است و تا پایان برنامه پنجم، باید زمینه اشتغال سربازانی که خدمتشان تمام می‌شود، فراهم شود.
کد خبر: ۳۶۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ - 10November 2019

سربازان در ۱۵ هزار نقطه از کشور تقسیم می‌شوند/ هدف اصلی ما در مهارت‌آموزی رسیدن به اشتغال استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید مهدی فرحی» فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح امروز در نشست خبری با موضوع همایش پنجه‌های کارآمد سربازان ماهر، با بیان اینکه پس از دو و نیم سالی که از عمر قرارگاه می‌گذرد، گام‌های بلندی برای اشتغال کارکنان وظیفه برداشته شده است، اظهار داشت: در یک برنامه پنج ساله باید مشخص شود که با کمک نهاد‌های مربوطه و معاونت‌های ستاد کل نیروهای مسلح، موضوع مهارت‌آموزی را به ۱۰۰ درصد سربازان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی دو مؤلفه دارد، گفت: مهارت کیفی و اثربخشی دو مؤلفه مهم در مهارت‌آموزی است که شاخص‌های مشخصی برای این دو مؤلفه مشخص شده است و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: هدف اصلی ما در مهارت‌آموزی، حل مشکل اشتغال است و تا پایان برنامه پنجم، باید زمینه اشتغال سربازانی که خدمتشان تمام می‌شود، فراهم شود.

سردار فرحی با بیان اینکه سربازان در ۱۵ هزار نقطه در کشور تقسیم‌بندی می‌شوند، بیان کرد: برای گسترش مهارت‌آموزی گام‌های آن توسعه پیدا کرد.

این مقام مسئول گفت: امروز شرایطی ایجاد شده که جوانان قبل از سربازی می‌توانند مهارتی را فراگیرند و از مشوق‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت سه وزارتخانه‌ مرتبط با جوانان هستند، افزود: کسانی که در این سه وزارتخانه تحصیل می‌کنند، سربازان آینده هستند که اگر بتوانیم آن‌ها را قبل از سربازی آموزش دهیم، می‌توانیم از آن‌ها به خوبی در ستاد کل نیرو‌های مسلح استفاده کنیم.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اینکه همایش مهارت‌آموزان قبل از خدمت در روز یکشنبه برگزار می‌شود، عنوان کرد: جوانان می‌توانند با فراگیری یکی از ۵۱۲ مهارت از مشوق‌های ستاد کل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این ۵۱۲ مهارت با مطالعه انتخاب شده است، افزود: اگر سربازان یکی از این ۵۱۲ مهارت را فراگیرند و گواهی پایان دوره دریافت کنند، پس از سربازی تسهیلات دریافت می‌کنند.

سردار فرحی سامانه «سرباز ماهر» را فرصتی برای ارتباط با سربازان در قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت آنان برشمرد و گفت: مشمولانی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند، می‌توانند از مشوق‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار