آذرکیش در نشست خبری:

نیرو‌های مسلح نقش مهمی در سند تحول آموزش و پروش دارند

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش بر نقش مؤثر نیرو‌های مسلح در سند تحول آموزش و پروش تأکید کرد.
کد خبر: ۳۶۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ - 10November 2019

نیرو‌های مسلح نقش مهمی در سند تحول آموزش و پروش داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مصطفی آذرکیش» مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با موضوع همایش پنجه‌های کارآمد سربازان ماهر با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از تکالیفی که در اسناد بالادستی وجود دارد، مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در سند تحول آموزش و پرورش است، اظهار داشت: ستاد کل نیرو‌های مسلح یکی از دستگاه‌هایی است که نقش مهمی در سند تحول آموزش و پرورش دارد.

وی ادامه داد: گستره عظیم و مخاطبان آموزش و پروش نقش مهمی در بسترسازی مهارت آموزی دارد و وجود ۱۴ میلیون دانش آموز و بیش از ۹۰۰ هزار فرهنگی اهمیت نقش آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

آذرکیش با اشاره به اینکه در حوزه‌های نیمه‌تخصصی و تخصصی هفت هزار و ۱۰۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش با ۹۴۵ هزار هنرجو در ۲۰۳ رشته تحصیل می‌کنند، گفت: بیش از ۱۸۰ هزار نفر از هنرجویان پس از اتمام تحصیل وارد دوران سربازی خواهند شد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرجو در هنرستان‌ها سه سال آموزش تخصصی و نیمه‌تخصصی دریافت می‌کند، افزود: مهمترین و اصلی‌ترین اولویت ما مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در تمامی دوره‌های آموزش است.

وی به برگزاری همایش پنجه‌های کارآمد سربازان ماهر در روز یکشنبه با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اشاره و بیان کرد: در این همایش از ۱۰۰ دانش‌آموز برگزیده مسابقات آموزش و پرورش قدردانی می‌شود.

آذرکیش گفت: با توجه به نقش آموزش و پرورش در مسائل مختلف، بیش از ۵۰ تفاهم‌نامه با شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی امضا کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها