برگزاری همایش استانی بزرگداشت چهل سالگی بسیج در خراسان جنوبی

در آستانه هفته بسیج همایش استانی بزرگداشت چهل سالگی بسیج با حضور فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و مسئولان رده‌های بسیج استان خراسان جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ - 10November 2019

همایش استانی بزرگداشت چهل سالگی بسیجبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در همایش بزرگداشت چهل سالگی بسیج اظهار داشت: بسیج ماموریت اقتضایی دارد و امروز خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی برای بسیج اولویت است.

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: 9 قرارگاه مختلف عملیاتی در استان ماموریت تعریف شده دارند و برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

وی افزود: قرارگاه امام سجاد (ع) یک قرارگاه اجتماعی است که در زمینه تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند و در حال حاضر 300 صندوق قرض الحسنه در پایگاه‌ها و اقشار مختلف بسیج تشکیل شده است و قرارگاه امام حسین (ع) خراسان جنوبی نیز مأموریت دفاع سرزمینی در محدوده جغرافیایی را برعهده دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: قرارگاه امام هادی (ع) و امام جواد (ع) نیز ماموریت‌های خاصی از جمله تمرین گردان‌ها را تا پایان سال در برنامه دارد.

قاسمی با اشاره به فعالیت گردان‌های بیت‌المقدس، کوثر و امام علی (ع) تصریح کرد: قرارگاه امام علی (ع) کار امنیت شهری شامل آرام سازی، کنترل تجمعات و احیانا مقابله با اغتشاش‌ها و درگیری‌ها را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: امروز ماموریت بسیج در مقابله با جنگ نرم دشمن است و انجام برنامه های فرهنگی اجتماعی به این منظور است که مردم پای نظام بمانند و توطئه‌های دشمن اثربخش  نشود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: مقابله با تهدیدهای سخت، نیمه سخت و نیمه سخت غیر مسلحانه برعهده بسیج است و امروز گسترش تیپ انصارالرضا (ع) و دسته‌های رزمی بسیج در شهرهای مرزی برای دفاع سخت و مقابله با تهدید سخت غیر مسلحانه موضوع دفاع شهری و آرام سازی است.

قاسمی با بیان  اینکه بسیجیان برای حضور در انتخابات و انتخاب اصلح وظیفه دارند، گفت: بسیجیان استان برای حضور در انتخابات و انتخاب اصلح وظیفه دارند و آگاهی‌دهی، بینش‌دهی و معرفی شاخص‌های مدنظر نظام اسلامی از وظایف مهم آنان است.

وی با تأکید بر اینکه موضوع فرزندآوری را رهبری بارها بیان فرمودند، یادآور شد: در ۱۲ آبان رهبری در جمع دانش آموزان و دانشجویان مجددا بحث افزایش نسل را هشدار دادند و ترویج فرهنگ فرزندآوری تکلیفی برای مجموعه بسیج است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار