بشار اسد:

تلاش غربی‌ها برای ساقط کردن حکومت دمشق/ تحریم‌‌ ملت سوریه محکوم به شکست است

رئیس جمهور سوریه گفت: تحریم‌های آمریکا و اروپا برای ساقط کردن حکومت دمشق بود، اما به مردم عادی آسیب می‌زند.
کد خبر: ۳۶۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ - 11November 2019

تلاش غربی‌ها برای ساقط کردن حکومت دمشق/ تحریم‌‌ ملت سوریه محکوم به شکست استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه راشا تودی اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه دمشق فقط یک هدف را دنبال می‌کرد و آن شورش مردم علیه دولت بود تا از طریق مردم دستور کار خود را پیش ببرند.

وی افزود: محدودیت‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه سوریه در وهله اول مردم عادی سوریه را هدف گرفته بود؛ این محدودیت‌ها آنقدر بود که مردم را به شورش علیه دولت واداشت. اکنون غرب هر سال تحریم‌های خود را به مدت یک دهه تجدید می‌کند و هدف تازه آنها تنبیه سوری‌ها به خاطر مقاومت در برابر فشارهای آنهاست.

اسد گفت: آنها انتظار داشتند مردم در مراحل مختلف علیه دولت شورش کنند، اما نتوانستند. از تروریست‌ها حمایت کردند؛ ولی مردم با آنها همراهی نکردند و در کنار دولت خود ایستادند. اکنون آنها در رنجند و دارند هزینه می‌دهند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه تاکید کرد: تحریم‌ها تلاش ناامیدانه غربی‌ها برای ساقط کردن دولت دمشق که از جنگ داخلی و حضور گسترده تروریست‌ها سالم بیرون آمده است، محکوم به شکست است چرا که افکار عمومی که سال‌ها جنگ را دیده است دیگر به راحتی تغییر نخواهد کرد.

اسد تصریح کرد: جانفشانی‌های زیادی طی سال‌های اخیر برای مقابله با تروریست‌ها صورت گرفته است و ثبات کنونی نیز، حاصل جانفشانی بیش از 100 هزار سرباز سوری است که شهید یا زخمی شده‌اند.

وی درباره مصاحبه با رسانه‌های غربی گفت: چند سال، با رسانه‌های غربی مصاحبه نکردم؛ زیرا این رسانه‌ها نمی‌خواهند [درباره سوریه] اطلاعی به دست آورند و واقعگرا باشند.

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اینکه روسیه به شیوه‌های مختلف از منافع خود دفاع می‌کند، خاطر نشان کرد: یکی از نمودهای این دفاع، مبارزه با تروریسم در کشوری است که دفاع از ملت روسیه تلقی می‌شود؛ زیرا تروریسم و ایدئولوژی آن، مرزی ندارند و مرزهای سیاسی را به رسمیت نمی‌شناسند.

اسد در ادامه تصریح کرد: اتهامات مربوط به استفاده [ارتش سوریه] از سلاح شیمیایی، چیزی بیش از ادعا نبود و هر کس درباره آن سخن می‌گوید، باید دلیل ارائه دهد.

ادامه دارد ...

نظر شما
پربیننده ها