سردار وحیدی در همایش ملی حکمرانی اسلامی:

تفاوت‌های حکمرانی اسلامی و حکمرانی غربی/ رقیب ما حکمرانی بنا شده در غرب است

رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با تشریح تفاوت‌های حکمرانی اسلامی و حکمرانی غربی گفت: راه نجات جوامع غیر اسلامی، رجوع آن‌ها به ولایت اسلامی است.
کد خبر: ۳۶۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ - 11November 2019

وحیدیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی صبح امروز (دوشنبه) در اولین همایش ملی حکمرانی اسلامی که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: بی‌تردید حکمرانی یکی از موضوعات اساسی و زیربنایی است.

وی ادامه داد: بعد از ۴۰ سال اول انقلاب، موضوع حکمرانی موضوعی اساسی است و به همین دلیل، مدرسه حکمرانی در این دانشگاه ایجاد شده است تا به نظریه‌پردازی و تئوری‌سازی کمک کند.

سردار وحیدی با بیان اینکه این مدرسه با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده است، افزود: ما رقیب دیگری داریم و آن حکمرانی بنا شده در غرب است؛ حکمرانی در غرب، جامعه را در برابر مخاصمه و برای ترک مخاصمه تعریف کرده است، اما در مقابل، حکمرانی اسلامی می‌خواهد جامعه را به صلاح برساند.

وی اضافه کرد: در حکمرانی اسلامی، کاهش اختلاف‌ها ملاک است و در آن حل اختلاف و یکسانی جامعه پیش بینی شده است که نمونه آن را در دوران دفاع مقدس ملاحظه کردیم؛ در این دوران جامعه کوچکی تشکیل شده بود که افراد در آن از یکدیگر در انجام کار‌های خیر سبقت می‌گرفتند و خبری از اختلاف نبود.

رئیس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با تأکید بر لزوم تبیین مفاهیم اساسی موجود در حکمرانی اسلامی افزود: در حکمرانی غرب، اومانیسم رنسانسی هم فراموش شده است به نحوی که الان به محیط زیست رجوع کرده‌اند.

سردار وحیدی درباره اهداف همایش ملی حکمرانی اسلامی هم گفت: ما در این همایش به دنبال این هستیم که قدمی در جهت تحقق مفاهیم حکمرانی اسلامی بر اساس ولایت اسلامی است، برداریم و بر این اساس، راه نجات جوامع غیر اسلامی، رجوع آن‌ها به ولایت اسلامی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها