در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رفتار حسین‌گونه یک پدر شهید با پیکر فرزندش

سید علی اصغر موسوی رزمنده دفاع مقدس گفت: رزمنده‌ای به نام آقای بخشی بود که پیکر فرزندش آن طرف دریاچه مانده بود، وقتی از او سوال کردند چرا پیکر دامادت را برگرداندی، اما پیکر فرزندت را برنگرداندی پاسخ جالبی داد.
کد خبر: ۳۶۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۵ - 15November 2019

رفتار خاص یک پدر شهید با پیکر فرزندشبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید علی‌اصغر موسوی» از رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس است که در مقاطع مختلف به مجاهدت در برابر دشمنان اسلام و کشور پرداخته است. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سفارش روحانی مسجد محله‌ به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد و از اولین نیرو‌هایی بود که وارد سپاه پاسداران شد.

او که از آغازین روز‌های تشکیل سپاه با این نهاد انقلابی همکاری داشت، پس از شکل‌گیری غائله ضد انقلاب در کردستان برای مبارزه با گروهک‌های دمکرات و کومله همراه با تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در کنار فرماندهان به‌نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منطقه کردستان رفت و تا آغاز جنگ تحمیلی در این منطقه ماند.

موسوی با وجود اینکه بار‌ها در طول جنگ مجروح شد، اما تا آخرین عملیات‌های دفاع مقدس یعنی عملیات مرصاد صحنه نبرد با دشمنان را خالی نکرد. او هم‌اکنون راوی روز‌های دفاع و جهاد در مناطق عملیاتی راهیان نور است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: «نیروهای خودی پلی که به سمت دریاچه پرورش ماهی بود را منهدم کرده بودند و همین تاکتیک باعث شد تا عراقی‌ها نتوانند از برتری زرهی خود علیه ما استفاده کنند و در حاشیه جنوبی دریاچه متوقف شوند.

بعد از انفجار پل دریاچه تعدادی از شهدای ما آن طرف پل، روی جاده‌ای مانده بودند که بین خط پدافندی ما و عراقی‌ها قرار داشت. شبانه از تاریکی استفاده می‌شد و پیکر شهدا را به عقب انتقال می‌دادند. یکی از رزمندگان به نام بخشی چندین شب پی در پی از آب عبور می‌کرد و شهدا را به عقب انتقال می‌داد. اتفاقا پیکر داماد و فرزند وی نیز آن طرف جا مانده بود.

داماد او بنام فرخی زمانی که بنده در پایگاه مقداد در بخش آموزش نظامی بودم در قسمت تبلیغات پایگاه مقاومت خدمت می‌کرد. او از جانبازان جان بر کف بود که یک پای خود را تقدیم اسلام کرده بود و باز در جبهه حضور داشت. حاج‌آقا بخشی یک شب پیکر شهید فرخی و چندین شهید دیگر را به عقب انتقال داد. از او سوال شد چرا پیکر شهید فرخی را می‌آوری ولی پیکر فرزند شهید خود را نمی‌آوری؟!

جواب داده بود: «اولا فرخی امانت بود باید می‌آوردم، ثانیا اگر امام حسین (ع) فرزند شهید خود حضرت علی‌اکبر (ع) را به عقب می‌آورد من هم همان کار را می‌کردم که امام انجام دادند. اما امام پیکر جوان خود را شخصا نیاورد، من هم کاری را می‌کنم که امام حسین (ع) انجام داد. اگر می‌خواهید پیکر پسرم عقب بیاید خودتان بروید و بیاورید من نمی‌آورم.»

چرا امام پیکر علی‌اکبر را نیاورد می‌‌گویند حمل جنازه فرزند توسط پدر از نظر شرعی مکروه است، امام که مکروه انجام نمی‌دهد امام معصوم است و دیگر اینکه رزمندگان ما ولایت‌مدار هستند. آنچه امام انجام می‌دهد برای رزمنده شیعه راستین امیرالمومنین (ع) معیار و ملاک است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار