حجت‌الاسلام محمدحسنی خبر داد؛

تشکیل معاونت قرآن و عترت در ارتش

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، جان‌مایه تمام اقدامات فرهنگی قرآن است؛ از این رو در پی راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت در ارتش هستیم.
کد خبر: ۳۶۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ - 11November 2019

راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت در ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم اختتامیه ششمین دور طرح قرآنی تسنیم با اشاره به استقبال کم‌نظیر از این دوره از مسابقات قرآنی اظهار داشت: دل‌های جوانان ما قرآنی است؛ اما باید برای قرآنی‌تر کردن آن‌ها، قدم‌های بیشتری برداشته شود.

وی افزود: هر جا که شاهد بودیم این گام‌ها برداشته شد، مورد استقبال و حمایت قرار گرفتیم؛ اما متأسفانه در برخی موارد شاهدیم که قرآن در جایگاه اول قرار ندارد و این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، جان‌مایه تمام اقدامات فرهنگی، قرآن است؛ از این رو ما در پی راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت در ارتش هستیم؛ زیرا هم‌اکنون قرآن در دل معاونت دیگری در ارتش قرار دارد که این معاونت وظایف دیگری را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه افرادی که دغدغه‌مند قرآن هستند، کمتر دیده می‌شوند، گفت: قرآن همه چیز است و برای رسیدن به قله‌های بلند تنها، راه قرآن است و اگر غیر از این را انتخاب کنیم، کارساز نخواهد بود. قرآن تنها راه هدایت است و تنها نسخه بشریت محسوب می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: خداوند هر کس را که دوست داشته باشد در کنار قرآن قرار می‌دهد و مورد لطف و عنایت قرآن قرار می‌گیرد و کسی که مورد لطف قرآن نباشد از سفره قرآن محروم است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید گام دوم انقلاب اسلامی را مدیریت کنند و انتظار آن است که همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، شانه‌های خود را در زیر بار انقلاب اسلامی قرار دهند؛ این بدان معنی است که سالمندان و سالخوردگان باید خود را از مسئولیت‌ها کنار بکشند، زیرا شانه‌های آن‌ها دیگر توانایی قبلی را ندارد. این بار سنگین باید بر دوش جوانان قرار گیرد و این شانه‌ها باید قرآنی باشند تا بتوانند بار انقلاب را تحمل کنند.

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: جوانان باید در تصویر گام دوم این آمادگی را در خود ایجاد کنند و این آمادگی جز در سایه قرآن به دست نمی‌آید؛ البته سایر برنامه‌ها هم تأثیر دارند، اما تأثیر آن‌ها هرگز به اندازه قرآن نخواهد.

وی افزود: حضرت محمد (ص) با قرآن توانست جامعه‌ای جاهل را به یک جامعه قرآنی تبدیل کند. انقلاب ما نیز برخاسته از قرآن است و استمرار آن با قرآن صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه به طور روزانه قرآن را قرائت کنیم، ادامه داد: اگر امکان قرائت هر روز یک جزء را قرآن نداریم، نیم جزء و یا کمتر از نیم جزء و یا حداقل یک سوره از قرآن را قرائت کنیم. امام صادق (ع) توصیه کردند که شیعیان ما روزی ۵۰ آیه را بخوانند و سپس شاهد تحول در زندگی خود باشند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی یادآور شد: مشکلات امروز جامعه در کانون خانواده که کم هم نیستند به دلیل نداشتنِ ارتباط با قرآن است. قرآن داروی شفابخش برای تمام درد‌های اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی است و راه برون‌رفت از تمام مشکلات بشریت که گرفتار آن هستند، تمسک به قرآن است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها