محمود عباس تاکید کرد؛

هیچ انتخاباتی بدون مشارکت قدس و غزه برگزار نمی شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: قطعا هیچ انتخاباتی بدون مشارکت ساکنان قدس و نوار غزه برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۳۶۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹ - 11November 2019

هیچ انتخاباتی بدون مشارکت قدس و غزه برگزار نمی شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در مراسم سالگرد درگذشت «یاسر عرفات» رئیس پیشین سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت: قطعا هیچ انتخاباتی بدون مشارکت ساکنان قدس و نوار غزه برگزار نخواهد شد.

عباس که در مراسم پانزدهمین سالگرد درگذشت عرفات در شهر رام الله سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد که همه گروه های فلسطینی برای شرکت در انتخابات اعلام موافقت کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: برگزاری انتخابات حافظ آرمان فلسطین خواهد بود و هر کس که نسبت به این موضوع دغدغه دارد باید در انتخابات شرکت کند.

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پاسخ به نامه محمود عباس موافقت مشروط خود را برای شرکت در انتخابات پیش رو اعلام کرده بود.

حماس اعلام کرده است تنها در صورتی موافق برگزاری انتخابات از سوی تشکیلات خودگردان است که این انتخابات شامل شهر قدس، نوار غزه و کرانه باختری شود.

«احمد ابو الغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز دو هفته قبل در گفت وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این اتحادیه هیاتی را به منظور نظارت بر روند برگزاری انتخابات به فلسطین خواهد فرستاد.

آخرین انتخابات در فلسطین برای تعیین رئیس تشکیلات خودگردان در سال ۲۰۰۵ میلادی و آخرین انتخابات پارلمانی هم در سال ۲۰۰۶ برگزار شده بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها