جعفری:

حقوق بشر زیر سایه منافع نظام سلطه رنگ باخته است

رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: جنگ‌ها همواره بر مبنای قدرت و سلطه‌طلبی شکل می‌گیرد و عامل آن، نظام زور، زر و تزویر است و زمانی هم که منافع نظام سلطه در میان باشد، حقوق بشر برای آن‌ها معنایی ندارد.
کد خبر: ۳۶۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ - 12November 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امروز (سه‌شنبه) در همایش «جنگ، مهاجرت و اثرات آن‌ها بر زنان، خانواده و محیط زیست»، اظهار داشت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نماد صلح و عدالت‌خواهی ملت ایران است؛ اگرچه این‌جا موزه جنگ به‌حساب می‌آید، اما نام آن موزه دفاع مقدس است؛ چراکه ملت ما از جنگ بیزار است و در این راستا ما وزارت دفاع داریم، نه وزارت جنگ.

وی با اشاره به همایش «جنگ، مهاجرت و اثرات آن‌ها بر زنان، خانواده و محیط زیست»، تصریح کرد: این نشست می‌خواهد بگوید که جنگ بسیار مخرب است و هرجا که وجود داشته باشد، اثرات بدی را به همراه خواهد داشت.

جعفری افزود: خداوند انسان را به صلح توصیه کرده اما این بشر است که جنگ‌ها را به‌وجود آورده است؛ این درحالی است که در ادیان الهی نیز از جنگ به‌عنوان یک حرکت ضد بشری یاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه جنگ روح و سلامت جوامع بشری را سلب و زیستگاه را تخریب می‌کند، گفت: در جنگ جهانی اول ۱۰ میلیون نفر کشته، ۱۳ میلیون نفر زخمی و پنج میلیون نفر مفقود شدند. در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، ۱۰۰ هزار نفر کشته شدند و ۲۲۰ هزار نفر آسیب دیدند و آثار مخرب آن، هنوز در نسل‌های بعدی وجود دارد.

رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با بیان اینکه رژیم بعثی عراق با تحمیل جنگ، هم به ملت ایران و هم به ملت عراق آسیب زد، بیان داشت: در حلبچه ۱۵ هزار کرد عراقی کشته شدند و همچنین ۱۵ هزار تن گاز خردل برروی سر مردم سردشت ریخته شد؛ این درحالی است که ایران هیچ وقت به شهر‌های عراق حمله نمی‌کرد.

وی تأکید کرد: جنگ‌ها همواره بر مبنای قدرت و سلطه‌طلبی شکل می‌گیرد و عامل آن، نظام زور، زر و تزویر است و زمانی هم که منافع نظام سلطه در میان باشد، حقوق بشر برای آن‌ها معنایی ندارد.

جعفری خاطرنشان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، صلح را تعبیر می‌کند و می‌گوید که جنگ بد است و همچنین می‌گوید که دشمنان ما چقدر به عراق کمک کردند و به آن کشور، انواع سلاح‌ها خصوصا سلاح‌های شیمیایی دادند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ تحمیلی، ملت ایران توانست با ملت عراق رابطه برادری برقرار کند که این موضوع نشان می‌دهد که ملت‌ها به‌دنبال جنگ نیستند.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها