سیاست ترور و ضعف نظامی رژیم صهیونیستی در رویارویی با مقاومت

اقدام رژیم صهیونیستی در ترور یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین و پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین به این ترور که قلب اسرائیل را هدف قرار داد حاوی پیام‌های مهمی برای سران این رژیم است.
کد خبر: ۳۶۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ - 12November 2019

سیاست ترور و ضعف نظامی رژیم صهیونیستی در رویارویی با مقاومتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بامداد امروز رسانه‌های جهان با خبر شهادت یکی از فرماندهان گردان‌های القدس وابسته به جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز خود را آغاز کردند.

ساکنان نوار غزه بامداد امروز از وقوع یک انفجار در منزل بهاء ابوالعطا یکی از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین خبر دادند. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که در اثر این انفجار، یک تن شهید و سه تن دیگر زخمی شده اند.

بعد از آن بود که جنبش حماس و کمیته های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه هایی به اقدام دشمن صهیونیستی در ترور ابوالعطا واکنش نشان دادند. جنبش حماس تاکید کرد که راه جهاد و مقاومت ادامه دارد و جنایت ترور این فرمانده فلسطین بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. دشمن صهیونیستی مسئول تمام پیامدها و نتایج این حملات خواهد بود. کمیته های مقاومت فلسطین نیز اعلام کردند که دشمن صهیونیستی با ترور این فرمانده فلسطینی مرتکب حماقت بزرگی شده است.

این کمیته ها اعلام کردند که دشمن صهیونیستی تاوان جنایات پی در پی خود علیه ملت فلسطین را خواهد داد و مقاومت فلسطین انتقام خون این شهید را می گیرد. این در حالیست که صهیونیستها پیش از این نیز چندین نوبت تلاش کرده بودند ابوالعطا را ترور کنند اما موفق نشده بودند.

نکته قابل توجه در تحولات ساعات گذشته در فلسطین و اراضی اشغالی، نه اقدام صهیونیستها در ترور یکی از فرماندهان فلسطین بلکه نحوه پاسخگویی مقاومت فلسطین به این عملیات بود. فلسطینی ها در پاسخگویی موشکی خود به ترور ابوالعطا سنگ تمام گذاشتند به طوریکه به صورت گسترده ای تلاویو را هدف حملات موشکی قرار دادند.بنا بر اعلام منابع رسانه ای، گروه های مقاومت فلسطین از صبح امروز تاکنون بیش از ۵۰ موشک به سوی اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرده اند.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز با اذعان به این حملات تاکید کردند که موشک باران تل آویو هم چنان ادامه دارد. هم چنین عکس ها و فیلم هایی از شهرک نشینان صهیونیست وحشت زده که تلاش می کنند خود را با هر وسیله ممکن پنهان کنند منتشر شده است. این رسانه ها اذعان کرده اند که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین که پیش از این نیز بارها ناکارآمدی خود را نشان داده بود نتوانسته تعدادی از موشکهای شلیک شده را رهگیری کند.

می توان گفت که به دنبال این حملات موشکی، زندگی صهیونیستهای ساکن شهرک های اراضی اشغالی تقریبا فلج شده است. حرکت قطارها در برخی از این مناطق متوقف شده و مدارس در این مناطق تعطیل شده است.

گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که مقامات رژیم صهیونیستی از ترس شدیدتر شدن حملات موشکی مقاومت فلسطین و برای آرام کردن اوضاع دست به دامن طرف مصری شده اند تا پیام خود را به گوش گروه های مقاومت برسانند.

مقامات رژیم صهیونیستی از دیر باز سیاست ترور را در رأس سیاستهای مربوط به مقابله با مقاومت فلسطین قرار داده اند. ابوالعطا نخستین فرمانده فلسطینی نیست که به دست عناصر رژیم صهیونیستی به شهادت می رسد اما نکته قابل توجه این است که همواره طرفی که از سیاست ترور برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند به ضعف خود برای مقابله رو در رو با طرف مقابل اذعان دارد.

صهیونیستها علاوه بر آنکه در عرصه نظامی و میدانی در برابر مقاومت فلسطین حرفی برای گفتن ندارند در عرصه های علمی نیز بارها اقدام به ترور دانشمندان فلسطینی در سراسر جهان کرده اند.

ترور فرمانده فلسطینی مذکور در حالی صورت می گیرد که بنا به اذعان دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این عملیات با موافقت وی صورت گرفته است. به نظر می رسد در حالیکه سران رژیم صهیونیستی بر سر تشکیل کابینه جدید با یکدیگر به شدت اختلاف نظر دارند نتانیاهو می کوشد با اجرای چنین عملیاتی جایگاه خود را تقویت کند. رئیس رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته نسبت به شدت اختلافات سیاسی میان سران این رژیم هشدار داده بود.

صهیونیستها که در برابر واکنش گروه های فلسطینی به شدت وحشت زده شده اند باید به یاد بیاورند که علاوه بر این گروه ها، به تازگی نیروهای مقاومت یمن نیز علیه این رژیم هشدار داده اند. عبدالملک الحوثی در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) اعلام کرده بود در صورتی که رژیم صهیونیستی مرتکب حماقت شود علیه این رژیم اعلام جهاد خواهیم کرد. این مسئله باعث وحشت در بین رسانه‌های اسرائیل شد. بسیاری از روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری این رژیم با پوشش این سخنان اعلام کردند که انصارالله توانسته آرامکوی عربستان را هدف قرار دهد بنابراین اسرائیل باید هوشیار باشد.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به شبکه المیادین گفت: «این دستور الهی برای ما به عنوان یمنی‌هاست که در امنیت به فلسطین برویم...بعد از اینکه قادر شدیم عمق عربستان را هدف بگیریم مشکلی در دسترسی به خاک اراضی‌اشغالی نداریم...تجاوز علیه یمن نه تنها به نفع عربستان و امارات بلکه به نفع آمریکا و اسرائیل هم نیست...اگر اسرائیل دست به هر حمله مستقیمی علیه یمن بزند ما به آن پاسخ خواهیم داد و قادریم هر نقطه در اراضی‌اشغالی را هدف بگیریم».

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز از این سخنان حمایت کرده بود.

رژیم صهیونیستی قبل از انجام هر عملیات و اقدامی باید متوجه این مطلب باشد که تل آویو نه تنها در تیررس نیروهای مقاومت فلسطین و یمن قرار دارد بلکه جبهه مقاومت از لبنان تا سوریه و عراق قادرند به راحتی قلب اسرائیل را هدف قرار داده و پاسخ محکمی به تجاوزات این رژیم بدهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار