معرفی کتاب؛

«لرزه‌های بیداری»

کتاب «لرزه‌های بیداری» به روایتگری «امان‌الله تفضلی» به بیان حقایق ارزشمندی از شکل‌گیری انقلاب اسلامی در بجنورد می‌پردازد.
کد خبر: ۳۶۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ - 12November 2019

«لرزه‌های بیداری» حقایق ارزشمندی از شکل‌گیری انقلاب اسلامی در بجنورد را بیان می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، کتاب «لرزه‌های بیداری» به بیان حقایق ارزشمندی از شکل‌گیری انقلاب اسلامی در بجنورد همچون تشکیل اولین نهادهای انقلابی از جمله کمیته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی در بجنورد می‌پردازد.

همچنین در این کتاب ماهیت فعالیت‌های کمیته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی در دوران تبدیل نهضت به نظام نشان داده شده و از روزهای تلخ و شیرینی که بر مردم گذشته و جوانان برومندی که در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن، بی‌مدعا در صحنه‌های مختلف چون کوه استوار ایستادند یاد شده است.

این کتاب توسط «امان‌الله تفضلی» روایتگری شده است، وی یکی از هزاران جوان مومن و انقلابی از خطه خراسان شمالی است که در سنگرهای مختلف حضور پرشور و آگاهانه داشته است.

در کتاب «لرزه‌های بیداری» که توسط «بیژن پروان» تدوین شده از افرادی یاد شده که هر یک سهمی در پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی داشتند و از هسته‌های اولیه نیروی انتظامی بودند.

قسمتی از متن کتاب «لرزه‌های بیداری»:

«تا وقتی که انقلاب شروع شد بنده در دبیرستان به همراه تعدادی از بچه ها هم صدا و هماهنگ درس می‌خواندم بچه‌ها را برای مبارزه خیابانی آماده می‌کردیم. دبیرستان همت بجنورد به عنوان دانشگاه همت معروف شده بود. دبیران ما آقای اصغر جمالی، حاج بابا مرتضوی و چند دبیر دیگر نیز ما را همراهی می‎کردند.

شب‌ها با بچه‌ها در شعارنویسی شرکت می‌کردیم و روزها برای بچه‌ها مسائل روز را شرح می‌دادیم. من در زنگ کلاس، عکس شاه را که اول صفحه کتاب بود پنج ریال از دوستان می‌خریدم و بعد آن را پاره می‌کردم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار