مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان مرکزی:

عکاسی از تشییع پیکر شهدا فرصت تکرارنشدنی است

«آرش صحرانورد» گفت: مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا فرصتی ناب و تکرار نشدنی برای هنرمندان و خصوصا عکاسان است تا بتوانند ماندگارترین آثار خود را ثبت کنند.
کد خبر: ۳۶۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ - 12November 2019

عکاسی از تشییع پیکر مطهر شهدا فرصت تکرارنشدنی است«آرش صحرانورد» مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان مرکزی در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقه عکس شهید گمنام در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی با اشاره به جمله امام خمینی (ره) که فرمودند «شهادت هنر مردان خداست» اظهار داشت: شهدا عاشقانه زندگی کردند و هنرمندانه به دیدار پروردگارشان رفتند و هنرمندان واقعی دوران ما شهدا هستند.

صحرانورد گفت: شهدا منبع تمام نشدنی سوژه‌های ناب هنری هستند و هنرمندان می‌توانند از این فرصت ویژه برای خلق آثار ماندگار استفاده کنند و مخاطبان فراوان این حوزه را به آثار خود جلب کرده و در جامعه اثرگذار باشند.

وی گفت: یکی از این فرصت های ناب و تکرار نشدنی عکاسی از مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا و خصوصا شهدای گمنام است که برای هنرمندان و خصوصا عکاسان فرصت ویژه‌ای فراهم می آورد تا استقبال پر شکوه مردم از این مراسم را به زیبایی به تصویر بکشند.

مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان مرکزی ادامه داد: مسابقه عکس شهید گمنام با هدف به تصویر کشیدن لحظات ناب و تکرار نشدنی تشییع شهید گمنام در شهر جدید امیرکبیر برگزار شد و خوشبحتانه با استقبال خوبی از طرف عکاسان انقلابی و متعهد مواجه شد.

وی گفت: این مسابقه با محوریت مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین شهید گمنام شهر امیرکبیر، به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، بسیج هنرمندان و شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر برگزار شد و فراخوان آن در اوایل تیر منتشر شد.

صحرانورد با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در دو بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای و عکاسی با تلفن همراه آثار خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال کردند، تصریح کرد: با توجه به زمان محدود عکاسی و ارسال عکس توسط هنرمندان استقبال قابل قبولی از مسابقه صورت گرفت و حدود 130 اثر به دبیرخانه این مسابقه رسید و بعد از داوری آثار به 20 اثر برگزیده هر کدام مبلغ 100 هزار تومان به عنوان یادبود اهدا شد.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، مسئول بسیج هنرمندان استان و مدیر مجموعه عمران شهر امیرکبیر گفت: همت و توجه مسئولان استان مقدمه برگزاری برنامه‌های این‌چنینی است که امیدوارم در مناسبت‌های بعدی نیز بتوانیم شرایط تولید آثار فاخر هنری را در استان ایجاد کنیم.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار