دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بهره‌برداری رژیم صهیونیستی از اختلاف شیعه و سنی/ «قدس» نمادی برای «وحدت مسلمانان» است

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دست‌آویز مخالفان و دشمنان اسلام، اختلاف بین شیعه و سنی است و رژیم جعلی صهیونیستی به‌واسطه این اختلاف‌افکنی تاکنون دوام یافته است.
کد خبر: ۳۶۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۱ - 14November 2019

بهره‌برداری رژیم صهیونیستی از اختلاف شیعه و سنی/ «قدس» نمادی برای «وحدت مسلمانان» استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دین مبین اسلام به‌عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی و جهل، توسط پیامبر اعظم حضرت رسول اکرم محمد مصطفی (ص) به بشریت اعطا شد.

جهانی کردن دین اسلام و وحدت مسلمین جهان، راهبرد سیاسی و اعتقادی پیامبر اکرم (ص) پس از تشکیل حکومت اسلامی بود تا این دین الهی علاوه براعطا به بشریت، بر قلوب جهانیان بنشیند؛ اما دشمنان اسلام همواره با ترفندهای مختلف، سعی در شکاف و اختلاف میان مسلمین داشتند تا از گسترش آن جلوگیری و وحدت را به نفاق تبدیل کنند.

در این میان، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دست‌آویز مخالفان و دشمنان اسلام، اختلاف بین شیعه و سنی است که بیشترین بهره را دشمنان از اختلاف‌افکنی میان این دو مذهب، در جهان اسلام و منطقه راهبردی غرب آسیا بردند و رژیم جعلی صهیونیستی به‌واسطه این اختلاف‌افکنی تاکنون دوام یافته است. همچنین فرقه‌ها و نحله‌های فکری مانند وهابیت، داعش، تکفیری سلفی‌های جهادی، جبهه‌النصره، احرارالشام و انواع انحرافات فکری در جهان اسلام به‌واسطه این اختلاف‌افکنی در جهت تضعیف اسلام ناب به‌وجود آمده است.

وحدت یا اتحاد، به معنی یکپارچگی و حفظ عقاید و هویت خود در برابر دشمنان و نگه داشتن در برابر دشمن مشترک و اتخاذ مواضع واحد است. شهید مطهری معتقد است وحدت مسلمین در وحدت عقاید و مذاهب خلاصه نمی‌شود، بلکه این وحدت در دین است و حفظ دین و اتحاد در اصول، می‌تواند قدرت‌آفرین باشد و قدرت جهان اسلام را افزایش دهد.

از دوره بعد از جنگ‌های صلیبی و ظهور امپراطوری عثمانی و سلسله صفویه به‌عنوان مظاهر وحکومت‌های سنی و شیعه در جهان اسلام ومنطقه غرب آسیا، دولت‌های مسیحی و اروپایی در راس آن انگلستان به‌دنبال تفرقه‌افکنی و نفاق بین این دو حکومت بودند؛ لذا از راه‌اندازی جنگ بین این دو حکومت اسلامی و ایجاد تفرقه و نفاق دریغ نمی‌کردند، لذا جنگ‌های دولت‌های صفویه و عثمانی به‌نفع دولت‌های غربی بود و در قرن‌های بعدی ما شاهد فروپاشی این دو حکومت تا قرن بیستم بودیم.

پس از دوران جنگ اول جهانی با پدیده منحوس صهیونیسم بین‌الملل مواجه بودیم که یهودیان سراسر جهان با تئوری تئودور هرتصل آلمانی، به‌دنبال تشکیل حکومت در فلسطین بودند و پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی سرزمین‌های اسلامی به‌دست بریتانیا و فرانسه تحت قیمومیت قرار گرفت، تا با فرقه‌سازی وایجاد نحله‌های فکری در اسلام ناب، وحدت واتحاد مسلمین را به چالش بکشد.

تشکیل دولت جعلی صهیونیستی اسرائیل، بعد از جنگ جهانی دوم در قلب جهان اسلام یعنی قدس شریف، اقدام مهمی از طرف دشمنان اسلام بود تا دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در این منطقه راهبردی به وحدت در اصول نرسند و با تفرقه‌افکنی بین شیعیان و اهل تسنن جنگ‌های مذهبی و فرقه‌ای راه‌اندازی کردند.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، بدون شک به نفع امنیت رژیم صهیونیستی تمام شد و دو کشور ثروتمند اسلامی به جهت افراط گرایی نژادی رژیم صدام حسین، هزینه‌های زیادی را متحمل شدند.

از طرفی تشکیل گروهک‌های تروریستی با اندیشه‌های افراط گرایی مذهبی، جهت ایجاد تفرقه و تضعیف اسلام ناب تشکیل شد و حوادث 11 سپتامبر 2001 و تشکیل القاعده و گروه طالبان در افغانستان در جهت همین اهداف به‌وجود آمد تا در دهه‌های بعد پدیده منحوس داعش، هزینه‌های زیاد و جدی را بر منطقه غرب آسیا و قلب جهان اسلام تحمیل کند، به‌طوریکه از این اختلاف‌افکنی، صهیونیست و غرب معاند با اسلام بیشترین بهره را ببرد و اراده تفرقه و نفاق را در جهان اسلام بکارند.

مسلمانان از نظر اختلافات مذهبی طوری نیستند که نتوانند وحدت داشته باشند؛ تنوانند با یکدیگر برادر و مصداق انما المومنون اخوه بوده باشند؛ بدون شک قرآن مجید، دین مبین اسلام و پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) الهام‌بخش وحدت واتحاد مسلمین خواهند بود؛ وحدت امت اسلامی یعنی شکست دشمنان اسلام و صهیونیسم بین‌الملل.

در این ارتباط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در تاریخ 27/9/1395 راجع به اراده وحدت مسلمین فرمودند: «امروز دو اراده در این منطقه با یکدیگر در تعارضند: یک اراده، اراده‌ی وحدت است؛ یک اراده، اراده‌ی تفرقه است. اراده‌ی وحدت، متعلّق به مؤمنین است؛ فریاد اتّحاد و اجتماع مسلمین از حنجره‌های با اخلاص بلند است و مسلمان‌ها را دعوت می‌کنند به اینکه به مشترکاتشان توجّه بکنند؛ اگر این [طور] بشود و اگر این وحدت اتّفاق بیفتد، وضعی که امروز مسلمان‌ها دارند دیگر به این شکل نخواهد بود و مسلمان عزّت پیدا خواهند کرد. امروز شما ملاحظه کنید از منتهاالیه شرق آسیا در میانمار مسلمان‌کشی است، تا غرب آفریقا در نیجریه و امثال اینها؛ همه‌جا مسلمان‌ها [کشته می‌شوند]؛ حالا یک‌جا به دست بودایی کشته می‌شوند، یک‌جا به‌ دست بوکوحرام و داعش و امثال اینها کشته می‌شوند. یک عدّه‌ای هم در این آتش‌ها می‌دمند؛ شیعه‌ی انگلیسی و سنّی آمریکایی مثل هم هستند؛ همه، دولبه‌ی یک قیچی هستند؛ سعی‌شان این است که مسلمان‌ها را به جان هم بیندازند؛ این پیام اراده‌ی تفرقه است که اراده‌ی شیطانی است، امّا پیام وحدت این است که اینها از این اختلافات عبور بکنند، در کنار هم قرار بگیرند، با هم کار کنند.»

در ادامه رهبر معظم انقلاب اسلامی  درباره پرهیز از اختلاف بین مسلمین تاکید کردند: «به نظر ما مهم‌ترین آمادگی امروز، عبارت است از اتّحاد بین مسلمین. برحذر باشند مسلمان‌ها از ایجاد اختلاف؛ فرقی نمی‌کند، همه‌ی فِرَق، شیعه و سنّی ندارد. همه‌ی فِرَق اسلامی باید سعی کنند در اینکه اختلافات فکری خودشان را در زیر مشترکات فراوانی که وجود دارد، مورد اغماض قرار بدهند و از آن اغماض کنند. وجود مقدّس پیامبر اعظم، نقطه‌ی کانونیِ توجّه محبّت‌ها و علائق آحاد ملّتهای مسلمان است. همه عشق می‌ورزند به پیغمبر؛ این نقطه‌ی کانونی است، این نقطه‌ی اصلی است. قرآن محلّ توجّه و اعتقاد همه‌ی مسلمانان است؛ کعبه‌ی شریف همین‌جور؛ چقدر مشترکات بین مسلمانها زیاد است! این مشترکات را مورد توجّه قرار بدهند؛ عوامل دشمنان را، عوامل استکبار را در منطقه بشناسند. متأسفانه آن دشمنِ صریح، می‌آید می‌گوید «شماها با هم دشمنید، این کشور تهدید شما است»، یعنی شما دشمن آن‌ها هستید، آن‌ها هم دشمن شما هستند! او دشمن است که این حرف را می‌زند، خب واضح است؛ آن‌هایی که می‌شنوند حرف او را -[آن‌ها] که در ظاهرِ اسلامی و با نام اسلامی دارند زندگی می‌کنند و حکومت می‌کنند - چرا باید از او قبول کنند؟ چرا باید حرف او را تصدیق کنند؟ چرا باید منش بعضی از دولت‌های منطقه، متاسفانه با  پیروی از منش دشمنان صریح اسلام و دشمنان صریح امّت اسلامی باشد؟»

هفته وحدت (دوازده تا هفده ربیع‌الاول) نماد اتحاد و وحدت مسلمین جهان است؛ نمادی که جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام بنا کرد تا مسلمین جهان اختلاف خود را کنار گذاشته و به فکر وحدت و اتحاد در برابر دشمنان اسلام بیفتند؛ چراکه رمز اقتدار و قدرت مسلمین جهان وحدت است، دغدغه‌ای که حضرت امام خمینی (ره) و سلف ایشان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) برای امت اسلامی دارند.

فلسطین و قدس شریف، کربلای معلی و پیاده روی اربعین، بیت‌الله الحرام و مکه مکرمه، نمادها و کانون‌های وحدت امت اسلامی هستند که دولتمردان و رهبران اسلامی منطقه غرب آسیا، ضمن اینکه از این نمادها برای وحدت خود استفاده کنند، نباید در زمین دشمن بازی وتخم تفرقه را بیفکنند، بلکه با وحدت با یکدیگر ریشه صهیونیسم را بخشکانند و قدس شریف را به مسلمانان برگرداند و در برابر نحله‌ها و فرق منحرفه مقاوم باشند و اجازه ندهند این یکپارچگی به از هم پاشیدگی تبدیل شود.

گزارش از رضا مهرعطا

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار