برگزاری سومین سالگرد شهادت خبرنگار مدافع حرم شهید«خزائی» در زاهدان

سومین سالگرد شهادت خبرنگار مدافع حرم «محسن خزایی» در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ - 13November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، سومین سالگرد شهادت خبرنگار مدافع حرم «محسن خزایی» در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

«مریم رخشانی» همسر شهید خزائی در این یادواره اظهار داشت: عمل‌های خالصانه رسالتی از جنس آگهی است و ما باید آنها را الگو قرار داده و صبر و مقاومت پیشه کنیم.

وی گفت: آنچه که باعث بقای اسلام و نظام اسلامی می شود حفاظت از فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا است. باید به این فرهنگ توجهی ویژه شود چراکه توجه به این مسئله راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است. در این زمینه دست اندرکاران وظیفه مهمی برعهده دارند تا به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لبیک گفته و در مسیر امر ایشان از دسیسه‌های دشمنان محفوظ بماند.

رخشانی ادامه داد: جهاد، ایثار و شهادت مشعلی فروزان است که در زمینه فکری نسل‌های آینده را تقویت کرده و زمینه سعادت و هدایت بشریت را فراهم می‌کند.

 حجت‌الاسلام و المسلین «علی آقابابا» دوست و همکار شهید اظهار داشت: مجلس شهید، مجلس ترحیم نیست بلکه مجلس تکلیف است و شیرین‌ترین لحظه عمر هر انسان زمانی است که انسان از جانب خداوند انتخاب شود.

وی گفت: لذت بخش‌ترین لحظه یک استاد زمانی است که لحظه‌ به ثمر نشستن شاگردان خود را مشاهده می‌کنید، لذت بخش‌ترین لحظه پیامبر و امام، زمانی بود که پرچم توحید به اهتزاز درآمد.

حجت الاسلام آقابابا بیان کرد:  شهید خزایی برای رسالت بزرگ از جانب خداوند انتخاب شد.

وی ادامه داد: شهید خزایی به من گفته بود که من برای رسالتی بزرگ انتخاب شده‌ام، دنیا دار انتخات است و افرادی که خداوند را انتخاب می‌کنند خود نیز انتخاب می‌شوند، اگر در زندگی خدا را انتخاب کنیم خدا هم ما را انتخاب می کند و در سر دوراهی قرار نخواهیم گرفت.

دوست شهید بیان داشت: اگر خدا را انتخاب کردیم در مسئولیت خود نباید کم بگذاریم خدمت به محرومین کمتر از شهادت نیست و انتخاب مسئولین برای این استان انتخاب خداوند است.

حجت الاسلام آقابابا گفت: اخلاص در بین شهدا موج میزند، شهدا با گذشت از جان و مال خود ایثار کردند و شهید خزایی رسالت بزرگی را بر دوش گرفتند تا مظلومیت مدافعین حرم را به اطلاع مردم برسانند.

وی گفت: وظیفه اول ما استقامت است، در یک منطقه جهادی و استراتزیک خدمت می‌کنید. ثبوت قدم در مسئولیت‌های خودمان داشته باشیم همچون شهدا که در برابر دشمن خم بر ابرو نیاوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها