مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد؛

تجلیل از خانواده تنها شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته کتاب برنامه‌های مختلفی در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی اجرا می‌شود که از جمله آن دیدار با خانواده شهید «مرتضی بصیری پور» تنها شهید مدافع حرم استان است.
کد خبر: ۳۶۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 13November 2019

تجلیل از خانواده تنها شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در هفته کتاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمدرضا رضایی» مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی امروز  در نشست خبری هفته کتاب اظهار داشت: شعار بیست و هفتمین هفته‌ کتاب «حال خوش خواندن» است که استان خراسان جنوبی نیز در این هفته که از 23 تا 30 آبان است برنامه های مختلفی را تدارک دیده است.

وی افزود: ازجمله این برنامه ها می توان به تجدید پیمان با شهدا در گلزار شهدا با حضور کتابداران، دیدار کتابداران با نماینده ولی فقیه، نشست کتابخوان ویژه فرهیختگان، برگزاری دوره آموزشی ویژه کارمندان دستگاه های اجرایی استان، ایجاد ایستگاه های کتابخوانی و نقاشی در محل نماز جمعه، بازدید و اهدای کتاب در کانون هموفیلی استان و بازدید و اهدای کتاب به مرکز امام علی (ع) بیرجند اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این هفته نمایشگاه کتاب در کتابخانه های استان با موضوع پیامبر اکرم (ص) برپا می شود، گفت: معرفی کتاب با حضور نابینایان و ناشنوایان و اجرای برنامه های خاص در کتابخانه های روستایی استان در شهرستان نهبندان نیز از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است که در این هفته برگزار می شود.

رضایی با بیان اینکه طی یکسال گذشته هفت باب کتابخانه با اعتبار 768 میلیون تومان در سطح استان افتتاح شده است، تصریح کرد: همچنین بهسازی 4 باب کتابخانه عمومی با اعتبار 790 میلیون تومان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت باب کتابخانه در حال ساخت است که در صورت تخصیص اعتبار تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: برای تکمیل این کتابخانه ها یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه در پنج سال اخیر کمک خیران به کتابخانه‌های استان بالغ بر 700 میلیون تومان بوده است، گفت: سرانه فضای کتابخانه های مرکز استان تا پایان امسال از 4 هزار مترمربع به 6 هزارمترمربع افزایش می یابد.

رضایی کتابداران را سربازان فرهنگی و کتابخانه ها را سنگر فرهنگی دانست و تاکید کرد: باید مدیران فرهنگی حساسیت داشته باشند و شرایط کنونی را درک کنند چرا که دشمن توجه ها را به حوزه اقتصادی سوق می دهد اما هدف اصلی آنان حوزه فرهنگی است تا به اصالت فرهنگی و تمدن ما خدشه وارد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار