منطقه کردستان عراق خواستار حمایت از دولت عبدالمهدی شد

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در دیدار با نخست‌وزیر عراق ضمن بررسی اوضاع این کشور، بار دیگر از اقدامات دولت عبدالمهدی حمایت کرد.
کد خبر: ۳۷۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ - 13November 2019

منطقه کردستان عراق خواستار حمایت از دولت عبدالمهدی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق از دولت مرکزی این کشور به نخست‌وزیری «عادل عبدالمهدی» حمایت کرد.

«نیچروان بارزانی» امروز چهارشنبه (22 آبان) طی دیداری که با عبدالمهدی در شهر بغداد داشت، بر حمایت خود از امنیت، ثبات امنیتی و سیاسی عراق و گام‌های دولت متبوع وی جهت اصلاح و تحقق خواسته‌های مشروع معترضان تأکید کرد.

به گزارش کردستان 24، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق از طرف‌های سیاسی عراق خواسته مسئولیت‌های خود را برعهده گرفته و از کابینه دولت عبدالمهدی در مسیر اصلاح و حل مشکلات حمایت کنند.

بر اساس این گزارش دو طرف طی این دیدار در مورد آخرین تحولات عراق و تظاهرات بغداد و استان‌های دیگر این کشور و تأثیر اوضاع اخیر بر عموم عراق گفت‌وگو و رایزنی کردند.

عراق از ابتدای ماه اکتبر شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وجود فساد و نبود اشتغال و وضعیت نابسامان معیشتی است. این تظاهرات چند هفته به دلیل ایام اربعین حسینی متوقف شد. با این حال، از 25 اکتبر (سوم آبان) دوباره از سر گرفته شد.

برخی از معترضان و گروه‌های سیاسی مانند ائتلاف الفتح خواستار تغییر نظام سیاسی در عراق شده‌اند؛ چرا که به گفته آن‌ها، تا زمانی که ساختار پارلمانی به ریاستی تبدیل نشود، فساد و نارکارآمدی در این کشور باقی‌ خواهد ماند. حکومت منطقه کردستان عراق با این خواسته مخالفت کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها