رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:

حمایت از نیروهای مسلح فلسفه وجودی سازمان قضایی است

حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی با بیان اینکه فلسفه وجودی این مجموعه حمایت از نیروهای مسلح است،گفت: متاسفانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره مورد ظلم و هجمه قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۳۷۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ - 13November 2019

نباید کسی برای اهداف سیاسی به مرکز ثقل نیرو‌های مسلح حمله کندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین «شکرالله بهرامی» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح امروز در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در مجتمع قضایی قم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر ضرورت تحول در دستگاه قضایی تاکید و شاخص‌های این تحول را تبیین کرده‌اند که باید این رهنمود‌ها مورد تاکید تمام بخش‌های دستگاه قضایی در مسیر تحول این دستگاه قرار گیرد.

وی افزود: دنیا به دنبال افزایش اختیارات نیرو‌هایی انتظامی و پلیس خود می‌باشد و نباید در موضع‌گیری‌ها، اقتدار و ماموریت‌های صحیح نیرو‌های مسلح زیر سئوال رود، ولی از طرفی باید برای نیرو‌های مسلح و انتظامی نیز این موضوع تبیین شود که در ماموریت‌های خود نباید به گونه‌ای رفتار و اقدام کنند که به کسی ظلمی وارد شود.

بهرامی با تاکید بر اینکه همه باید حامی نیرو‌های مسلح باشند اظهار داشت: نباید به محض شکایت از فردی در نیرو‌های مسلح وی را به دادگاه کشاند بلکه باید ابتدا تحقیق میدانی کرد و ابعاد موضوع تبیین و در نهایت این موضوع در دادگاه مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه این خیلی بد است که کسی برای اهداف سیاسی خود به مرکز ثقل نیرو‌های مسلح حمله کند، افزود: نیرو‌هایی که با اقتدار از کیان نظام اسلامی دفاع می‌کنند باید مورد حمایت قرار گیرند تا این قلعه اقتدار و امنیت جامعه مخدوش نشود.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌ها پیرامون برخورد پلیس با یکی از بانوان بدحجاب در یکی از پارک‌های تهران گفت: مسئولان نیروی انتظامی در ابتدا این عزیزان را توبیخ کردند و سپس با معلوم شدن ابعاد این حادثه از آن‌ها تقدیر کردند که این تعجیل در موضع‌گیری مورد انتقاد ما قرار داشت.

وی ادامه داد: در آن موضوع نیرو‌های انتظامی بهترین عملکرد را داشتند و موضوع را به خوبی کنترل کردند، ولی برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای، هجمه‌هایی بر نیرو‌های انتظامی وارد کرد.

بهرامی با بیان اینکه تضعیف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به صلاح هیچکس نیست، گفت: برنامه محوری، کادرسازی، انقلابی ماندن دستگاه قضایی، اجرای احکام صادر شده، دقت در صدور احکام قضایی، حفظ آبروی مجرمان و خانواده آنان، حراست از سلامت دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و همچنین اتحاد میان مجموعه از شاخص‌هایی است که باید در دستگاه قضایی مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه آسیب به سلامت ارکان و اجزا قوه قضایی را داد افزود: باید همه خود را ملزم به حفظ سلامت دستگاه قضایی و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار