جهان بشریت به وجود مقدس پیامبر اسلام افتخار می‌کند

فرماندار شهرستان خاش گفت: جهان بشریت به وجود مقدس پیامبر اسلام که الگوی شاخص اخلاقی، منش و کرامت انسانی بوده، افتخار می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴ - 13November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، نشست هفته وحدت با حضور فرماندار، علمای شیعه و سنی، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش برگزار شد.

«صاحب گل صالحی» فرماندار شهرستان خاش در نشست وحدت شیعه و سنی خاش با تبریک ایام ولادت با سعادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق و گرامی داشت هفته وحدت اظهار داشت: پیامبر اسلام با تربیت شاگردان برتر به بشریت درس انسان زیستن، ایمان و اخلاص دادند.

وی افزود: هم اینک بعد از گذشت چندین قرن دنیا به این باور رسیده که عصر پیامبر اسلام بهترین دوران و عصرها بوده، زیرا در آن زمان سنگ بنای تکریم انسانی و احترام گذاشتن به حقوق انسان ها و حیوانات با اخلاق و سیرت نبوی نهاده شد و دنیا می داند که آیین متعالی اسلام با هرگونه خشونت و تندروی مخالف است و اعتدال و میانه روی مورد توجه می‌باشد.

صالحی ادامه داد: وحدت؛ اخوت و برادری از نیازهای ضروری در جامعه اسلامی بوده و مسلمانان با حفظ و تقویت اتحاد و همبستگی، انسجام، همدلی و یکپارچگی می توانند بر دشمنان چیره شوند و قطعا نصرت و امداد الهی برای جمع می آید و اختلاف و تفرقه به عنوان یک آسیب جدی به امت اسلامی نقصان وارد می کند لذا پرهیز از اختلاف و چند دستگی و اتحاد حول پیامبر اسلام و کتاب الله و کعبه به عزت مسلمانان می افزاید.

امامان جمعه شیعه و سنی خاش هم به تبیین مبانی وحدت در جامعه اسلامی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار