کارشناس سیاسی:

گاهی خشونت‌های کشور‌های عربی ابزاری برای معرفی ایران می‌شود

امید احمدی گفت: در جوامع اروپایی ما را به اسم داعش، طالبان و القاعده می‌شناسند، برای این‌که اسلام واقعی به آن‌ها نشان داده نشده است. وقتی ما وحدت اسلامی را برایشان نشان می‌دهیم، شاید خیلی برایشان قابل باور نباشد.
کد خبر: ۳۷۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ - 14November 2019

گاهی خشونت‌های کشور‌های عربی ابزاری برای معرفی ایران می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «امید احمدی» کارشناس سیاسی در برنامه گفت‌وگوی سیاسی با موضوع بررسی و تحلیل شگرد‌های دشمن در اشاعه اسلام هراسی در رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی اظهار داشت: اسلام‌هراسی به ویژه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر به شکل جدی‌تر در اروپا شکل گرفت. با توجه به این‌که آن‌ها قدرت رسانه‌ای بالایی دارند، به طور جدی این موضوع را در رسانه‌های خود دنبال کردند و همه موضوعات را چه از راه طنز چه واقعیت به اهدافشان رساند، اگرچه در کشور ما هم افرادی هستند که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و تلاش کردند چهره واقعی اسلام را نشان بدهند.

وی افزود: در جوامع اروپایی ما را به اسم داعش، طالبان و القاعده می‌شناسند، برای این‌که اسلام واقعی به آن‌ها نشان داده نشده است. وقتی ما وحدت اسلامی را برایش نشان می‌دهیم، شاید خیلی برایشان قابل باور نباشد. برای همین وقتی اسم ایران می‌آید، شاید خیلی‌ها ایران را نشناسند و بیشتر با توجه به خشونت‌هایی که در کشور‌های عربی اتفاق می‌افتد، ما را به آن حوادث بشناسند؛ لذا چه خوب است همه کسانی که در حوزه رسانه و فضای مجازی فعالیت می‌کنند، فعالیت‌هایشان را به این سمت معطوف کنند که چهره واقعی اسلام را نشان دهند، همان چیز‌هایی که در قرآن، روایات و در بخش خانواده داریم، به درستی نمایش دهیم تا بدانند طنز‌هایی که علیه مسمانان می‌سازند، واقعیت ندارد.

کارشناسی سیاسی ادامه داد: به نظرم فعالیت‌ها نه در راستای رفع اسلام‌هراسی حتی نسبت به شناساندن اسلام به جوان‌های ما به صورت صد در صدی درست انجام نشده است. نخستین رسالتی که داریم باید جوان‌های خودمان را نسبت به هر گونه شُبهه‌ای باید آماده کنیم که خودشان توان هر گونه پاسخگویی و پذیرش اسلام صد در صدی را داشته باشند. در نهایت هر کدامشان بتوانند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که از آن بهره می‌گیرند، خودشان مُبلغ اسلام باشند.

احمدی گفت: حال نهاد‌هایی که در زمینه تبلیغ اسلام داریم، فعالیت اکثر آن‌ها به بعد از انقلاب اسلامی برمی‌گردد، آن‌ها حالا نه این‌که نخواسته باشند وظایفشان را به صورت صد در صدی انجام داده باشند، گاهی توانایی آن را ندارند که وظیفه تبلیغ و شناسایی اسلام را به صورت کامل انجام دهند. شاید از کارشناسان ضعیفی برخودار بودند یا افرادی که به آن‌ها خوراک فکری می‌دادند، ضعیف بودند. از آن سو گروه‌ها و جوان‌های خودجوش در فضای مجازی تلاش می‌کنند که اسلام را به نحو بهتری به جهان بشناسانند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها