اختصاص 15 قلاده سگ موادیاب و خودروی ویژه حمل سگ به نیروی انتظامی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص 15 قلاده سگ موادیاب و 9 دستگاه خودروی تویوتا ویژه حمل سگ به نیروی انتظامی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴ - 28December 2014

اختصاص 15 قلاده سگ موادیاب و خودروی ویژه حمل سگ به نیروی انتظامی

به گزاش گروه اجتماعی دفاع پرس، علیرضا جزینی، قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به میزان کشفیات و تعداد عملیاتهای انجام شده توسط واحدهای سگ موادیاب در نه ماهه سالجاری در کشور که حدود 29 تن بوده است و اهمیت حضور سگ موادیاب در حوزه مقابله با مواد مخدر، دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر 15 قلاده سگ موادیاب و 9 دستگاه خودروی تویوتا ویژه حمل سگ به نیروی انتظامی واگذار کرد.

وی با بیان اینکه این سگها دارای شامه بسیار قوی در تشخیص و تفکیک بوهای مختلف هستند و همچنین از توان بالایی در آموزشپذیری و انجام واکنش مناسب در زمان ردیابی بوهای متنوع برخوردارند، افزود: در درجه اول میبایستی با ایجاد یک رابطه قوی و هوشمندانه با سگ به وی آموخت که چه نوع بویی مد نظر کشف است و در ادامه از سگ انتظار در جهت کشف مواد را داشت.

جزینی در پایان تصریح کرد: با کمک گرفتن از نظریه شرطیسازی می توان به سگ آموخت که شئ یا فردی که بوی مد نظر ما را دارد کشف کند و جایزه بگیرد، این جایزه هم انواع مختلفی از قبیل غذا، اسباب بازی و... را شامل میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار