وزیر اوقاف سوریه:

تحریم‌های آمریکا، خدشه‌ای به اراده ملت‌ ایران و سوریه وارد نمی‌کند

وزیر اوقاف سوریه گفت: آمریکا با وجود تحریم‌های اقتصادی که علیه سوریه و ایران داشته است، در هیچ شرایطی نتوانسته و نخواهد توانست، خدشه‌ای به اراده ملت‌های ایران و سوریه وارد کند.
کد خبر: ۳۷۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ - 14November 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز (پنحشنبه) با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و ۳۵۰ نفر از نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران اسلامی آغاز به کرد.

براساس این گزارش، محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه در این مراسم با اشاره به اینکه دمشق محل حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) است، اظهار داشت: دمشق قلب مقاومت و پایداری بوده است و بشار اسد رئیس جمهور سوریه، مقابل دنیای استکبار ایستاد و توانست جبهه مقاومت را از سوریه تا جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهد.

وزیر اوقاف سوریه با بیان اینکه دمشق با هرگونه خشونت و افراط‌گرایی مقابله می‌کند، گفت: بنده حامل سلام‌ها و درود‌های مردم دمشق و مردم حزب‌الله لبنان، به مردم ایران هستم.

محمد عبدالستار السید با اشاره به ارادت مردم دمشق به خاندان اهل‌بیت (ع)، افزود: هر چند در سوریه شاهد تجاوزگری افرادی هستیم که در طول تاریخ، عادت به تجاوز به حقوق مظلومان داشتند، اما خداوند متعال همچنان با ماست و تا زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حامی وحدت و پایداری کشور‌های اسلامی در جبهه مقاومت باشند، این جبهه با قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وزیر اوقاف سوریه با اشاره به اینکه در سوریه موضوع بیت‌المقدس و فلسطین را یک موضوع اساسی می‌دانیم و دغدغه مهم ما موضوع فلسطین است، اصریح کرد: دلیل این امر آن است که فرزندان ما در ارتش جهان عرب، علیه صهیونیست‌ها در گذشته جنگیدند و جان خود را از دست داده‌اند. این رشادت‌ها ناشی از ایمان و اعتقاد به خدا و این مهم است که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه هرگز اجازه نمی‌دهیم بی‌بند و باری را به نام اسلام در منطقه شام ترویج کنند، گفت: همانطور که پیامبر اسلام (ص) فرمودند شام همانند ستون نوری است که از پیامبر (ص) و خاندان ایشان نشأت گرفته است. آمریکا نیز با وجود تحریم‌های اقتصادی که علیه سوریه و ایران داشته است، در هیچ شرایطی نتوانسته و نخواهد توانست، خدشه‌ای به اراده ملت‌های ایران و سوریه وارد کند.

محمد عبدالستار السید با بیان اینکه وهابی‌هایی که خوار شمرده می‌شوند و ظلم‌های بزرگی را در حق مردم سوریه کرده و با گسترش عملیات تروریستی ملت ما را به خاک و خون کشیده‌اند باید بدانند مقاومت، خط ایمان به خداست، گفت: همانطور که امام حسین (ع) فرمودند ما هرگز ذلت و خواری را نخواهیم پذیرفت و این موضوع مورد تاکید مردم سوریه است.

وزیر اوقاف سوریه در پایان از ایران اسلامی به‌عنوان یکی از کشور‌های حامی مقاومت نام برد و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در کنار ایران و دیگر کشور‌های مقاومت، پاسخ‌های دندان‌شکنی به تجاوز دشمنان دهیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار