امام جمعه موقت خرم‌آباد:

اصل وجود قوه قضائیه برخورد با فساد است

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید لطف الله حیات الغیب» گفت: اصل وجود قوه قضائیه برخورد با فساد است در همین راستا اصل وحدت باید مورد نظر باشد؛ چراکه مردم خوب می‌فهمند چه کسانی خدمت می‌کنند، و‌لی متاسفانه برخی حرف‌ها شنیده می‌شود.
کد خبر: ۳۷۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ - 15November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید لطف الله حیات الغیب» ظهر امروز درخطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به ولادت پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: مومن باید در ایام فتنه و آشوب با وقار و آرامش عمل کند، وقتی بلایی سراغش می‌آید صبور باشد، وقتی به رفاه رسید شاکر باشد و همچنین قانع باشد به آنچه خداوند به او داده  است البته این به این معنی نیست که انسان تلاش نکند بلکه تلاش حتما نیاز است و این تلاش باید در کلیه امور اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی همراه با تدبیر باشد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد عنوان کرد: انسان مومن از حدود الهی تجاوز نمی‌کند و چنانچه مود ظلم دشمن قرار گرفت هرکاری از دستش برآمد در حق دشمن انجام ندهد، بر دوستان کارهایی را تحمیل نکند که قدرت انجامش را نداشته باشد، انسان مومن جسم  خود را به کار می‌گیرد و خسته می‌کند چرا که تن پروری در جامعه اسلامی و سیره انبیا کار بسیار زشتی است و همچنین مومن کسی است که مردم از طرف او راحت هستند و هرگاه در برابر دیگران قرار می‌گیرد  مردم  احساس آرامش می‌کنند.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: متاسفانه در جامعه اسلامی تعداد کتاب خوان‌ها کم است،کتاب می‌تواند مردم را در مسیر زندگی آگاه کند برهمین اساس باید همه مردم اهل مطالعه باشند چراکه مطالعه به انسان آگاهی می‌دهدو همچنین 27 آبان ماه سالروز آزادی سوسنگرد پس از یکسال محاصره دشمنان است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: نیرو‌های ما همیشه از مرز‌های این آب و خاک به خوبی پاسداری کردند و ضرورت دارد زحمات رزمندگان در سال‌های سخت دوران دفاع مقدس قدر دان باشیم.

حیات الغیب به اقدامات قوه قضائیه اشاره کرد و با بیان اینکه مبارزه با مفسدان اقتصادی توسط دستگاه قضا منجر به برگشت بیش از ۴۹ هزار میلیارد به خزانه کشور شد، افزود: این رقم در راستای خارج کردن چندین هزار هکتار زمین از دست زمین خواران، مهار ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، بازگشت اموال دانه درشت‌ها به کشور بوده است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین باید قوه قضاییه را حمایت کنند، اظهار کرد: در برخورد‌ها نباید به گونه‌ای عمل شود که قوه قضائیه تضعیف شود، این کار خوبی نیست.

حیات‌الغیب در بخش دیگیری از سخنان خود در رابطه با حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: امروزه جهان اسلام از کنار این بانوی پارسا و فرزند امام موسی کاظم (ع) سبب شده که علما دانشمندان حوزه علمیه  در کنار این بانوی عصمت زندگی کنند و به برکت این بانوی بی نظیر برای جهان اسلام مفید باشند.

وی در رابطه با اقدامات اخیر  قوه قضائیه تصریح کرد: بازگشت 49 هزارمیلیاردتومان به خزانه کشور از دست مفسدان اقتصادی به خزانه کشور، پس گرفتن 177هزار هکتار اراضی از چنگال زمین‌خواران و مهار 4 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، بازداشت دانه درشت هایی که سبب فساد اقتصادی در کشور  شده اند از مهمترین اقدامات اخیر قوه قضائیه است بر همین اساس مردم و مسوولان باید از قوه قضائیه حمایت کنند و اینگونه نباشد در کلام و برخوردمان قوه قضائیه را که مورد امیدواری مردم است تضعیف کنیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد خاطر نشان کرد: اصل وجود قوه قضائیه  برخورد با فساد است آیا می‌شود کسی که وظیفه خودش را به خوبی انجام می‌دهد بگوییم چرا برخورد می‌کنید؟ در همین راستا اصل وحدت باید مورد نظر باشد چراکه مردم خوب می‌فهمند چه کسانی خدمت می‌کنند و‌لی متاسفانه برخی حرف‌ها شنیده می‌شود که مورد رضایت مردم نیست و می دانند علت این سرو صداها چیست.

وی با اشاره به گران شدن بنزین اظهار داشت: اصل و ضرورت اجرای این طرح که براساس برنامه‌های دولت و مجلس و مورد حمایت نخبگان  اقتصادی است؛ البته به شرط اینکه با دقت و صحیح اجرا شود، دولت باید با نظارت مستمر برنحوه اجرا و بررسی پیامدهای این طرح مانع گران شدن دیگر کالاها شود و همچنین مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی حاصل از افزایش قیمت بنزین اطلاع پیدا کنند و پیامدهای مثبت این طرح را در کشور مشاهده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها