سهیل اسعد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«وحدت» پروژه‌ای عملیاتی در جمهوری اسلامی ایران است

مُبلغ و پژوهشگر آرژانتینی با اشاره به اینکه ضعف امت اسلامی از آنجا شروع شد که نتوانستند، وحدت را تفسیر و اجرا کنند، گفت: پروژه «وحدت» در جمهوری اسلامی ایران نظری نیست، بلکه کاملا عملیاتی است.
کد خبر: ۳۷۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ - 17November 2019

«وحدت» پروژه‌ای عملیاتی در جمهوری اسلامی ایران استسهیل اسعد مُبلغ و پژوهشگر آرژانتینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در وحدت امت اسلامی اظهار داشت: پروژه «وحدت» در جمهوری اسلامی ایران نظری نیست، بلکه کاملا عملیاتی است.

وی با اشاره به کمک‌های ایران به اهل تسنن در کنار شیعیان، گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران این است که ما فقط یک امت واحده داریم.  

ایران «امت اسلامی» را در مسائل مختلف هدایت می‌کند

این مُبلغ و پژوهشگر آرژانتینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هدایت‌گری است که در مسائل مختلف امت اسلامی را هدایت می‌کند، خاطرنشان کرد: وحدت حرکتی بود که حضرت امام راحل به‌عنوان یک تفکر آغاز کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان پروژه‌ای عملیاتی در قالب اجتماعی علمایی مثل کنفرانس وحدت اسلامی آن را ادامه داد.

اسعد تصریح کرد: زمانی‌که مطمئن می‌شویم، شروع تمام مشکلات و مصیبت‌های امت اسلامی با تفرقه است، در جهتی مخالف با تفرقه قرار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه وحدت فارغ از تمام فوائد عملی که دارد، برای جلوگیری از تفرقه امت اسلامی ضروری است، تاکید کرد: یکی از ضعف‌های امت اسلامی در این است که نتوانستند، وحدت را تفسیر و اجرا کنند.

این مُبلغ و پژوهشگر آرژانتینی در پایان یادآور شد: وحدت باید از کنگره، نظریه‌پردازی و سخنرانی به‌سمت میدان عملی بیاید؛ باید پروژه‌هایی را تقدیم کنیم که سُنی و شیعه با یکدیگر زندگی کنند و در یک حیات طیبه به قله وحدت برسند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار