امیر موسوی تاکید کرد؛

حفظ آمادگی‌ رزمی تیپ ۵۵ هوابرد

فرمانده کل ارتش حفظ آمادگی‌های رزمی تیپ ۵۵ هوابرد در قالب تمرینات را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۳۷۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ - 16November 2019

حفظ آمادگی‌های رزمی تیپ ۵۵ هوابردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش که برای ارزیابی عملیات شبانه واکنش سریع جنگنده‌های آلرت نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید یاسینی حضور یافته بود، به همراه امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش به طور سرزده در جمع چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد حاضر شد و بر حفظ آمادگی‌های رزمی در قالب تمرینات لازم مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار فرمانده تیم چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد، گزارشی از دقت عمل چتربازان و هماهنگی‌های کامل و دقیق با نیروی هوایی برای اجرای این عملیات مشترک ارائه کرد.

تکاوران و چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد شیراز که برای اجرای عملیات پرش چتربازی با هواپیمای هرکولوس (C۱۳۰) عازم ماموریت شده بودند، پس از انجام موفقیت آمیز این ماموریت و پرش شبانه در سواحل خلیج فارس، از پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر عازم شیراز شدند.

تیپ ۵۵ هوابرد یکی از یگان های‌راهبردی در سطح نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است که با تقدیم دو هزار و ۳۵۰ شهید و ۱۲ هزار و ۷۰۰ جانباز و یک هزار و ۱۶۷ آزاده سرافراز و اعزام ۵۵ هزار رزمنده در این عرصه پرافتخار، سابقه‌ای بی‌بدیل و درخشان از خود بر جای گذاشته است.

در حال حاضر این تیپ در زمره یکی از یگان‌های واکنش سریع در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که تمام ماموریت‌ها و الزامات تاکتیکی و ذاتی خود در راستای ارتقاء آمادگی رزمی در قالب پرش‌های تاکتیکی، فصلی و پرش‌های روی آب را روزانه و شبانه به صورت اتوماتیک و آزاد انجام می‌دهد.

این تیپ با تکیه بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای برنامه ریزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و همچنین رونق تولید، از تمام چتر‌های تولیدی خود در اجرای رزمایش‌ها و تمرینات متعدد به شکل مطلوب استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار