آغاز مرحله دوم عملیات ارتش در ادلب / افزایش تلفات انفجار در الباب

ارتش سوریه دومین مرحله از عملیات نظامی خود در حومه استان ادلب این کشور را برای سرکوب گروه‌های تروریستی آغاز کرد.
کد خبر: ۳۷۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ - 16November 2019

آغاز مرحله دوم عملیات ارتش در ادلب / افزایش تلفات انفجار در الباببه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی و واحد توپخانه دومین مرحله عملیات نظامی خود در حومه استان ادلب را با هدف گسترش دامنه سیطره خود بر محور حومه جنوبی ادلب آغاز کرد.

ارتش سوریه در اندک زمانی توانست دو منطقه راهبردی را بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی مستقر در آنجا به کنترل خود در آورد.

یک منبع نظامی سوریه گفت: نیرو‌های پیشرو ارتش سوریه توانستند شهرک الویبده در شمال شهرک ابودالی و تپه راهبردی خزنه در حومه جنوب شرقی ادلب را بعد از نبرد‌های شدید با گروه‌های تروریستی به کنترل خود در بیاورند.

وی افزود: این گروه‌های تروریستی به شهرک الویبده نفوذ می‌کردند و در آنجا با نصب خمپاره انداز و راکت انداز، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می‌دادند، لذا ارتش مجبور شد تا با اجرای عملیات، این شهرک و تپه خزنه را به کنترل خود در بیاورد. این تپه مشرف بر شماری از روستا‌ها و شهرک‌ها است که مهم‌ترین آن‌ها شهرک المشیرفه است. این شهرک مهمترین نقطه تمرکز عناصر مسلح موسوم به «اجناد القوقاز» است و هم اکنون زیر تیررس ارتش سوریه قرار گرفته است.

این منبع نظامی گفت: عملیات با پشتیبانی بسیار گسترده هوایی ارتش‌های سوریه و روسیه انجام شد و نیروی هوایی مواضع و خطوط پشتیبانی تروریست‌ها را در حومه جنوب شرقی ادلب هدف قرار داد و قطع کرد تا بستر لازم برای پیشروی نیرو‌های پیاده نام فراهم شود.

وی افزود: این عملیات در سمت شرقی شهر معره النعمان انجام شد و در نتیجه ارتش سوریه تلاش می‌کنند تا گروه‌های تروریستی را در آنجا زیر فشار بیشتری قرار دهد و نواحی تحت کنترل آن‌ها در این محور را کاهش دهد.

افزایش تلفات انفجار شهر الباب

گروه موسوم به «هماهنگ کننده گروه‌های مسلح» در سوریه از افزایش شمار کشته‌های انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب خبر داد.

این گروه اعلام کرد که در این انفجار ۲۰ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این شهر در کنترل گروهک‌های زیر مجموعه گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» قرار داد که از طرف ترکیه حمایت می‌شود.

جان باختن یک غیرنظامی در حومه حماه

یک شهروند غیرنظامی سوری بر اثر انفجار مین باقی مانده از گروه‌های تروریستی در شهرک مورک در حومه شمالی استان حماه جان خود را از دست داد.

یک منبع در فرماندهی پلیس حماه گفت: یک مین باقی مانده از گروه‌های تروریست امروز در شهر مورک در حومه شمالی منفجر و به جان باختن یک غیرنظامی منجر شد.

گروه‌های تروریست قبل از فرار از مناطق کنترل خود اقدام به بمبگذاری و مین گذاری این مناطق کردند که ارتش سوریه درحال پاکسازی مناطق آزاد شده از مواد منفجره برای تامین امنیت به منظور بازگشت آوارگان به خانه‌های خود است. ‎

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها