عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

پیوستن به کنوانسیون‌های غربی، کشور را به جایی نمی‌رساند

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمان‌فر» گفت: دولت باید از تجربه «برجام» عبرت بگیرد و بداند که تنها راه نجات کشور، توجه به توانمندی‌های داخلی خودمان است و با پیوستن به کنوانسیون‌ها و قراردادهای غربی و تکیه بر آنان، به جایی نمی‌رسیم.
کد خبر: ۳۷۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ - 17November 2019

پیوستن به کنوانسیون‌های غربی، کشور را به جایی نمی‌رساند/ دولت از تجربه «برجام» عبرت بگیردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمان‌فر» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگویی، با بیان اینکه شعارهای دولت در توجه به ظرفیت‌های داخلی تاکنون عملیاتی نشده است، اظهار داشت: دولت هیچ انگیزه‌ای برای تکیه بر توانمندی‌های داخلی خودمان ندارد و با عملکرد خود، نشان داده است که به‌دنبال تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست.

وی افزود: برای مثال گندم محصولی است که ما چندین سال است در تأمین آن به مرز خودکفایی رسیده‌ایم؛ اما امسال به علت کاهش سه میلیون تنی خرید تضمینی گندم، دولت مجبور شده است که گندم مورد نیاز کشور را وارد کند که باید بابت برنامه‌ریزی غلط خود در این زمینه پاسخگو باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: با این رویه‌ای که دولت در زمینه خرید گندم پیش گرفته است، قطعا سال آینده، ۶ تا ۷ میلیون تن خرید تضمینی گندم کاهش خواهد یافت و مردم در این زمینه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

پژمان‌فر بیان کرد: در شرایطی که دشمنان تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای را علیه کشورمان روا داشته‌اند، دولت باید به دنبال خودکفایی کشور باشد، نه آن‌که با اقدامات غلط خود منجر به وابستگی کشور شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید شرایطی را فراهم کند تا مایحتاج اصلی مردم به‌ویژه مواد غذایی با قیمت کم به‌دست آنان برسد، گفت: دولت باید از تجربه «برجام» عبرت بگیرد و بداند که تنها راه نجات کشور، توجه به توانمندی‌های داخلی خودمان است و با پیوستن به کنوانسیون‌ها و قراردادهای غربی و تکیه بر آنان به جایی نمی‌رسیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای جهان برای پیشرفت‌شان به وابستگی روی آوردند که می‌توانیم از تجربه آنان درس بگیریم و ببینیم که این نگاه‌شان باعث شد که شکست بخورند و چیزی جز وابستگی عایدشان نشود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها