رئیس ستاد دیه کشور مطرح کرد:

بیش از 8500 زندانی جرایم غیرعمد

رئیس ستاد دیه کشور از محبوس بودن ۸۵۳۳ زندانی در زندان‌های کشور به جرم جرایم غیرعمد خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ - 28December 2014

بیش از 8500 زندانی جرایم غیرعمد

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، اسدالله جولایی، رئیس ستاد دیه کشور با بیان اینکه، در ۹ ماهه سال جاری ۵۰۰۰ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدهاند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۰۰ نفر دیه و ۳۵۰۰ نفر بدهکار مالی بودهاند که برای آزادی آنها به ۵۲۰ میلیارد تومان نیاز داشتهایم و توانستیم ۲۳۰ میلیارد تومان را گذشت بگیریم و با پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومان، این زندانیان را آزاد کنیم.

وی با بیان اینکه هماکنون ۸۵۳۳ نفر به دلیل جرایم غیرعمد در زندانها هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۷۲ زندانی دیه، ۲۸۰ نفر حوادث کارگاهی، ۶۷۹ نفر نفقه، ۴۷۵۰ نفر بدهکار بانکی و ۱۷۴۵ نفر هم مهریه هستند که برای آزادی آنها به ۴۳۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

رئیس ستاد دیه کشور افزود: تهران با ۱۱۱۳ زندانی جرایم غیرعمد، بیشترین و سیستان و بلوچستان با ۹۸ زندانی، کمترین زندانیان را در حبس دارند و در پروندههای نفقه، سمنان و بوشهر بدون زندانی و در پروندههای دیه، تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین زندانی را از آن خود کردهاند.

اسدالله جولایی با بیان اینکه افزایش زندانیان کلاهبرداری و چک را شاهد هستیم، گفت: متاسفانه حوادث کارگاهی، سقوط بالابرهای غیرفنی، ریزش چاه، گازگرفتگی و درگیریهای محلی هم رو به افزایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار