ظهر امروز صورت گرفت؛

بازدید سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» از خبرگزاری دفاع مقدس

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (یکشنبه) از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.
کد خبر: ۳۷۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ - 17November 2019

بازدید سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» از خبرگزاری دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ظهر امروز (یک‌شنبه) از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند تهیه و تولید خبر در این خبرگزاری قرار گرفت.

مشاور عالی و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، ضمن گفت‌وگو با دبیران و خبرنگاران هر سرویس، با جزئیات وظایف و فعالیت‌های این سرویس‌ها آشنا شد.

فعالیت‌های خبرگزاری دفاع مقدس قابل تقدیر است

وی در جمع خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: هیچ‌کس ابتدای تأسیس این خبرگزاری، انتظار این پیشرفت را از آن نداشت و امروز همان‌گونه که خبرگزاری دفاع مقدس در سطوح خبرگزاری‌های دیگر دیده می‌شود، توانسته است که خود را به یک حدنصاب نزدیک کند؛ اما این‌که خبرگزاری دفاع مقدس کجای این حد نصاب قرار دارد، اصلا مهم نیست؛ بلکه مهم این است که با این ظرفیت، توانسته است که این مسیر را طی کند؛ بنابراین فعالیت‌های خبرگزاری دفاع مقدس قابل تقدیر است.

وی افزود: پیشرفت‌هایی که خبرگزاری دفاع مقدس داشته است، بیانگر همت، انگیزه و علاقه خبرنگاران آن است و من نیز به‌عنوان یک فعال فرهنگی، از خبرنگاران این خبرگزاری تشکر می‌کنم و احساس می‌کنم که خبرگزاری دفاع مقدس در مسیر درست خود قرار دارد.

خبرنگاران باید سه سواد و مهارت داشته باشند

عضو هیئت مدیره خبرگزاری دفاع مقدس با بیان این‌که خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه باید سه سواد و مهارت داشته باشند، گفت: اولین سواد، «سواد عمومی» است؛ یعنی این‌که نمی‌شود یک خبرنگار یا فعال رسانه‌ای بگوید که من این اطلاعات را از فضای عمومی کشور ندارم و در کنار آن نیز باید بصیرت لازم در حوزه سواد عمومی را نیز داشته باشند؛ لذا باید اطلاعات خود را همچنان به‌روز کنند.

وی با اشاره به این‌که سواد دومی که خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای باید به آن تسلط داشته باشند، «سواد رسانه‌ای» است، بیان داشت: سواد رسانه‌ای فقط مخصوص مخاطبان نیست؛ بلکه سواد رسانه‌ای برای تولید‌کننده پیام، مهم‌تر از مخاطبان آن است؛ چراکه تولیدکننده پیام، هم باید سواد رسانه‌ای مخاطب و هم سواد رسانه‌ای تولیدکننده پیام را داشته باشد.

سردار عامری در توضیح سومین مهارتی که باید خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای داشته باشند، گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای باید «مهارت شغلی» داشته باشند، یک خبرنگار باید اساسا یک تکنیکال خوب و به ادبیات توصیفی و تنظیمی خود آشنا باشد. خبرنگار نمی‌تواند به زبان، ادبیات، نویسندگی و کنترل تخیل در توصیف یک مطلب مسلط نباشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار