رئیس سازمان اسلامی آرژانتین:

فشارهای آمریکا برای ابطال برجام از تلاش‌های اروپا برای حفظ آن بیشتر است

«محمود عید» گفت: فشارهای آمریکا برای ابطال کامل توافق هسته‌ای بیشتر از تلاش‌های اروپایی‌ها برای حفظ این توافق است. واقعا جای تأسف است کشورهای اروپایی علی‌رغم آن‌که قدرت‌های بزرگی در جهان محسوب می‌شوند، تا این حد به واشنگتن وابسته هستند.
کد خبر: ۳۷۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ - 18November 2019

فشارهای آمریکا برای ابطال برجام از تلاش‌های اروپا برای حفظ آن بیشتر استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌‌پرس، «محمود عید» رئیس سازمان اسلامی آرژانتین در گفت‌وگویی اظهار داشت: توافق هسته‌ای، توافقی بوده است که آمریکا از آن خارج شده و کشورهای اروپایی نیز به تعهدات‌شان در مورد این توافق پایبند نبوده‌اند؛ لذا ایران باید با ادامه غنی‌سازی اورانیوم، به دستاوردهای علمی که هر کشوری می‌خواهد در این رابطه کسب کند، دست یابد.

این کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما تاکید کرد: فشارهای آمریکا برای ابطال کامل توافق هسته‌ای بیشتر از تلاش‌های اروپایی‌ها برای حفظ این توافق است. واقعا جای تأسف است کشورهای اروپایی علی‌رغم آن‌که قدرت‌های بزرگی در جهان محسوب می‌شوند، تا این حد به واشنگتن وابسته هستند.

وی افزود: وابستگی این کشورها به آمریکا به حدی است که قابل درک نیست. به خاطر همین وابستگی کشورهای اروپایی به آمریکا، این کشورها نتوانسته‌اند به شکل مستقل به خروج آمریکا از برجام پاسخ دهند و این توافق را به درستی به سرانجام برسانند.

عید در پایان گفت: تهران تاکنون در چهار مرحله تعهدات خود را نسبت به توافق هسته‌ای کاهش داده است. این در حالی است که یک سال از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، توافقی که در سال  ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ منعقد شد و ایران در برابر انفعالی که امضاکنندگان اروپایی نسبت به تضمین منافع ایران از خود نشان داده‌اند، تاکنون مرحله به مرحله از تعهدات خود نسبت به توافق هسته‌ای کاسته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها