رئیس مؤسسه آموزش عالی فردوس:

رسالت هنرمندان انتقال ارزش‌­های دفاع مقدس با زبان هنر است

«هاشم جلیلی» گفت: رسالت هنرمندان متعهد کشورمان این است که با زبان هنر، جوانان امروز ایران اسلامی را با دفاع مقدس و فرهنگ این حماسه عظیم آشنا کنند تا نقشه راهی برای آنها در طی کردن مسیر استمرار انقلاب در گام دوم باشد.
کد خبر: ۳۷۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ - 18November 2019

«هاشم جلیلی» رئیس مؤسسه آموزش عالی فردوس در گفت‌­وگو با خبرنگار دفاع‌‌پرس در مشهد اظهار داشت: هنرمندان با بصیرت و آگاهی، با تولید آثار فاخر در قالب­‌های مختلف هنری نقش بسیار مهمی را در نشر ارزش‌­های دفاع مقدس ایفا کردند.

وی افزود: خوشبختانه قشر جوان و نوجوان میهمن اسلامی‌­مان نسبت به دوست و دشمن شناخت پیدا کردند، بر همین اساس فریب تبلیغات دروغین معاندین نظام را نخواهند خورد.

جلیلی ادامه داد: هنر با ذات انسان متولد شده و خداوند متعال هنر را در وجود انسان به عنوان اشرف مخلوقات قرار داده و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس مؤسسه آموزش عالی فردوس تصریح کرد: هنر با زیبایی­‌هایی که دارد اگر با فرهنگ و ارزش­‌های دفاع مقدس عجین شود بسیاری از نارسایی­‌های اجتماعی برطرف خواهد شد. ساخت یک فیلم فاخر در حوزه دفاع مقدس می­‌تواند نقش تربیتی و سازنده‌­ای را بر روی اقشار مختلف مختلف جامعه داشته باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: رسالت هنرمندان متعهد کشورمان این است که با زبان هنر جوانان امروز ایران اسلامی را با دفاع مقدس و فرهنگ این حماسه عظیم آشنا کنند تا نقشه راهی برای آنها در طی کردن مسیر تداوم انقلاب در گام دوم باشد.

جلیلی در ادامه به استمرار مبارزه حق و باطل اشاره کرد و ابراز داشت: جنگ ما تمام نشده و هنوز استمرار دارد. در دفاع مقدس جنگ ما شکل نظامی داشت و با دشمن رو در رو می­‌جنگیدیم، اما امروز جنگ شکل دیگری به خود گرفته و در حوزه­‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با دشمن در جنگ هستیم.

وی در پایان به اهمیت برگزاری جشنواره کهربا در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس با عنوان کهربا که در قالب‌­های فیلم مستند و داستانی برای اولین بار در استان خراسان رضوی برگزار می­‌شود می­‌تواند در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان هنر به جامعه امروز تعیین کننده باشد. در این جشنواره، تولید آثار توسط جوانان و نوجوانان این فرصت را برای آنها فراهم می­‌کند تا ضمن تولید یک اثر هنری با فرهنگ و مبانی و ارزش‌­های دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها