برنامه‌های هفته بسیج در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های هفته بسیج در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۷۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ - 18November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «مصطفی مثنوی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج میراث جاویدان امام و شهدا است و امروز اگر ملت بزرگ ایران به عنوان یک نماد انسانیت مطرح بوده و به مجموعه‌ای از انسان‌های آزاده تبدیل شده بخش اعظمی از آن به واسطه این تشکل فراگیر است.

وی بسیج را مظهر و لازمه ایجاد حکومت بزرگ اسلامی دانست و افزود: ما 40 سالگی انقلاب را پشت سر گذاشتیم و در سال نخست گام دوم انقلاب اسلامی، چهل سالگی بسیج را جشن می‌گیریم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب حدود 42 تا 43 مرتبه، بار انقلاب را بر دوش جوانان بستند و فرهنگ متکی بر مدیریت جوانان را فرهنگ جهادی و بسیجی عنوان کردند.

مثنوی بیان کرد: بسیج مظهر وحدت مقدس همه ملت‌های آزاده است و منحصر در جغرافیای ایران نیست و امروز عرصه حضور بسیج یک عرصه بین‌المللی است.

وی به برنامه‌های هفته بسیج امسال اشاره داشت و ابراز کرد: هفته بسیج از روز پنجشنبه هفته جاری شروع می‌شود که در این روز با حضور در کنار قبور مطهر شهدا تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های شهدا خواهیم داشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 92 هزار شهید یعنی معادل 46 درصد شهدای کشور متعلق به جامعه بزرگ بسیج بودند، گفت: از حدود یک هزار و 900 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یک هزار و 36 شهید بسیجی بودند یعنی 64 درصد شهدای استان ما متعلق به جامعه بزرگ بسیج بودند و رتبه نخست را به لحاظ تعداد شهدای بسیجی داریم. 

مثنوی ادامه داد: امسال کنگره 92 هزار شهید بسیجی کشور برگزار می‌شود و متناسب با آن اجلاسیه یک هزار و 36 شهید بسیجی استان را در دهه فجر برگزار می‌کنیم.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری شورای اداری استان و برگزاری شوراهای تخصصی در سطح سپاه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سال جاری عنوان و بیان کرد: همچنین در این هفته بخشی از محصولات مختلف هنری و تجسمی سپاه رونمایی می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اعزام گروه‌های جهادی به حاشیه شهرها و مناطق آسیب‌پذیر استان، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری، تبیین دستاوردهای بسیج و همایش استانی تربیت مربی طرح شهید بهنام محمدی را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در طول هفته بسیج برگزار می‌شود.

مثنوی عنوان کرد: تجلیل از عناصر موثر در بسیج، برپایی میز خدمت در استان با محوریت مساجد و اماکن و مصلی‌های نماز جمعه، برپایی بیمارستان صحرایی در مراکز درمانی یا مناطق محروم، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع سطح زندگی ایرانی-اسلامی و تجمع بسیجیان در روز پنج آذر در یاسوج و همه شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری است.

وی اعزام اردوهای راهیان نور، تجلیل از طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر، رونمایی از کتاب شهدای زیلایی و شهدای جهادگر استان، برگزاری همایش پیاده‌روی و حضور در نماز جمعه و میقات حلقه‌های صالحین را از دیگر برنامه‌های مهم این هفته عنوان و بیان کرد: در طول این هفته همه مراکز درمانی سپاه استان خدمات رایگان به جامعه بسیج ارائه می‌دهند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این هفته همچنین کتابخانه مادوان، یادمان شهدای مارگون، کتابخانه علی‌آباد و بخشی از مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار