18 ماه نبرد جانانه

شهید «حجت‌الله اژدری» 18 ماه در جبهه و مناطق عملیاتی مختلف با دشمن بعثی جنگید و از میهن اسلامی خود دفاع کرد و سرانجام در روز 27 مهر سال 63 طی یک در‌گیری سخت با کوموله و دموکرات و اصابت تیر مستقیم، دعوت حق را لبیک گفت.
کد خبر: ۳۷۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰ - 22March 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، شهید حجت‌الله اژدری در سال 1340 در خانواده‌ای مستضعف به دنیا آمد و در همان اوان کودکی تحت تعلیم و تربیت پدر خود که فردی متعهد و مؤمن بود قرار گرفت. وی تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش اسفند‌آباد با موفقیت به پایان رساند و با میل و اشتیاق وارد دوره راهنمایی شد.

حجت‌الله هنوز دوره راهنمایی را سپری نکرده بود که برادرش به خدمت سربازی رفت و به این واسطه مقداری از مخارج روزانه‌ آن‌ها که توسط برادرش تأمین می‌شد، دیگر به خانواده تزریق نشده و حجت‌الله که هنوز در حال تحصیل بود، همراه پدرش به کارگری می‌رفت و کمبود در‌آمد مخارج روزانه خانواده را جبران می‌کرد.

روزگار در ‌آن دوران خفقان وحشت‌زده طاغوت بر مردم مستضعف ایران و به ‌ویژه بر این خانواده فقیر فشار می‌آورد و زندگی در روستا را بر آنان تنگ کرده بود و به ناچار این خانواده جهت تأمین امرار ‌معاش راهی شیراز شدند تا شاید جنایات بی‌شرمانه طاغوت و طاغوتیان را با رنج و زحمت بیشتر جبران کنند.

حجت‌الله دارای اخلاقی خوش و منشی بزرگوارانه بود، رفتاری بسیار مهربانانه و پسندیده با خانواده و همسایگان خود داشت و در این مورد همین بس‌که همسر آینده خود را از بین همین قشر مستضعف روستا انتخاب کرد‌.

پانزده سال از عمر شهید اژدری می‌گذشت که انقلاب رقم خورد و او در اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات خیابانی شرکت می‌کرد. حجت‌الله که عامل تمام بدبختی‌های خود و مردم مستضعف ایران را رژیم طاغوت می‌دانست تمام دوستان و اقوام خود را به شرکت در راهپیمایی‌ها دعوت می‌کرد و به ‌آنان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ‌را نوید می‌داد‌.

موعد خدمت مقدس سربازی شهید اژدری فرا رسید و او که چندی قبل مورد یک عمل جراحی سخت قرار گرفته بود و به راحتی می‌توانست از معافیت پزشکی استفاده کند و از سربازی معاف شود، به اشتیاق خدمت به وطن از این موقعیت استفاده نکرد و در سن 20 سالگی در تاریخ 15 اسفندماه 62 به خدمت مقدس سربازی رفت.

وی پس از گذرانیدن دوره آموزشی خود در پادگان 6 تهران داوطلبانه عازم جبهه‌های نبرد علیه کفر شد و هر بار که به مرخصی می‌آمد از شور و شعف جهاد در راه خدا سخن می‌گفت و عشق به شهادت در چشمان پرفروغش موج می‌زد و هنوز مرخصی او تمام نشده بود‌ که دوباره به جبهه می‌رفت.

حجت‌الله بعد از 14 ماه نبرد با کفار بعثی عراق در جبهه بستان، جهت تکمیل دوره آموزش خود مجدداً به تهران اعزام شد و بعد از آموزش دوره مربوطه با پیوستن به گردان قدس عازم غرب کشور و منطقه عملیاتی حاج عمران شد‌.

شهید اژدری 18 ماه در جبهه و مناطق عملیاتی مختلف با دشمن بعثی جنگید و از میهن اسلامی خود دفاع کرد و سرانجام در روز 27 مهرماه سال 63 طی یک در‌گیری سخت با کوموله و دموکرات و اصابت تیر مستقیم، دعوت حق را لبیک گفت و به آرزوی دیرینه خود که همانا شهادت در راه خدا بود نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها