امیراسماعیلی به "دفاع مقدس" خبرداد؛

استقرار رادار کیهانی "سپهر" تا پایان سال 92

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت : تا پایان امسال رادار "سپهر" که یک رادار کیهانی است به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵ - 25September 2013

استقرار رادار کیهانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت : از دهم شهریور سال گذشته تاکنون 15 پروژه راداری را رونمایی کرده ایم که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال استقرار رادار کیهانی سپهر را با برد 2500 کیلومتر داشته باشیم.

وی افزود : رادارسپهر اکنون در فاز اجرائی قراردارد و تنها بحث باقی مانده ی این رادار استقرار است. یکی از قابلیت های رادار کیهانی سپهر شناسایی تمامی اهداف درارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالاست. اهداف ریزپرنده ، موشک های بالستیک و نیم بالستیک و موشک های کروز براحتی توسط این رادار پیشرفته قابل شناسایی هستند.

امیر اسماعیلی رادار پسیو آرایه فازی را یکی دیگر از افتخارات پدافند هوایی دانست و اذعان داشت : رادار پسیو آرایه ای که در حقیقت قابلیت آن هم در آرایه فازی است وهم  در بعد پسیو، یعنی هیچ موجی از خودش منتشر نمی کند اما از موج حرکت اهداف پرنده یا پرنده های با سرنشین در هوا و طول موج آن می تواند موقعیت را شناسایی کرده و ارتفاع آن را از سطح زمین مشخص نماید بدون این که خود این رادار دیده شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افزود: قابلیت برتر دیگر این رادار سامانه جنگ الکترونیک است و بدلیل فعالیت این رادار در طیف نامرئی، جنگ الکترونیکی روی سیستم های آن اثر بسیار اندکی دارد.

نظر شما
پربیننده ها