رئیس حوزه هنری استان مازندران خبر داد؛

برگزاری شب خاطره با موضوع عملیات کربلای پنج در مازندران

«مهدی معصومی‌گرجی» از برگزاری شب خاطره دفاع مقدس با موضوع عملیات کربلای پنج در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ - 20November 2019

برگزاری شب خاطره با موضوع عملیات کربلای پنج در مازندران / معرفی روستایی با 6 شهید از عملیات کربلای پنج«مهدی معصومی‌گرجی» رئیس حوزه هنری استان مازندران با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با بیان اینکه حوزه هنری یکی از بزرگترین تولیدکننده و بانی ادبیات پایداری در کشور است، اظهار داشت: تمام تلاش این سازمان انجام کارهای قوی و ارزشمند در این حوزه است.

وی از تولید فیلم «لِسِک» توسط این سازمان خبر داد و گفت: این فیلم که با موضوع دفاع مقدس و جانبازان و ایثارگران تولید شده است، در جشنواره فیلم دفاع تهران جایزه ملی دریافت کرد.

معصومی‌گرجی همچنین از تولید فیلمی با موضوع دفاع مقدس و جانبازان خبر داد و با بیان اینکه طرح و فیلمنامه نوشته شده و بزودی نام فیلم هم انتخاب خواهد شد، گفت: قرار است در سال 99 استارت این فیلم را بزنیم.

این مسئول از اجرای برنامه ملی شب خاطره دفاع مقدس در مازندران خبر داد و افزود: این برنامه در تاریخ 19 دی ماه به مناسبت عملیات کربلای پنج با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان کشوری و رئیس‌کل حوزه هنری کشور در روستای قراخیل قائمشهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در حوزه هنری در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دنبال پایلوت می‌گردیم، گفت: در سال‌های قبل روستای شهیدآباد را پایلوت قرار دادیم و از دل این روستا به تولید فیلم، کتاب، داستان، نمایش، کتاب عکس و شعر تولید کردیم و از مردم این روستا برای حضور در نمایشگاه ساری و تماشای فیلم دعوت کردیم.

معصومی‌گرجی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح، جریان سازی این موضوع و معرفی این روستا بود که با موفقیت انجام شد و شهیدآباد به مردم کشور معرفی شد.

این مسئول با بیان اینکه در گام دوم اجرای این طرح، روستای قراخیل قائمشهر را انتخاب کردیم، بیان داشت: این روستا دارای آیتم‌هایی بود که به ما این اجازه را داد تا نسبت به معرفی آن در سال 99 به این صورت اقدام کنیم.

وی وجود پایگاه فرهنگی و موزه دفاع مقدس را یکی از مولفه‌های این انتخاب عنوان کرد و ادامه داد: قرار است از دل این روستا و مردم ارزشمند آن، کتاب داستان، خاطره، عکس و نمایش و موسیقی تولید کنیم.

این مسئول با بیان اینکه استارت این رویداد مهم فرهنگی با برگزاری شب خاطره ملی خواهد بود، گفت: بیش از 100 رزمنده و ایثارگر این روستا در عملیات کربلای پنج حضور داشته و شش شهید هم در این عملیات تقدیم کردند.

معصومی‌گرجی با بیان اینکه این مرکز فرهنگی شامل موزه، کتابخانه و سالن بزرگی است که قابلیت اجرای این طرح و پایلوت شدن را دارد، متذکر شد: حوزه هنری به دنبال کشف ابن قابلیت‌هاست که به مردم کشور معرفی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار