سردار ناصر سعیدی خبر داد؛

احداث پردیس معراج شهدای کشور در گناباد

مدیرکل اداره ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح از احداث نخستین پردیس معراج شهدای کشور در شهرستان گناباد خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ - 21November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از گناباد، اولین نشست هیئت امنای پردیس معراج شهدای کشور با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «ناصر سعیدی» مدیرکل اداره ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در فرمانداری شهرستان گناباد برگزار شد.

سردار سعیدی در این نشست اظهار داشت: انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس ضرورت دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است و ایجاد پردیس معراج شهدا علاوه بر توسعه گردشگری نقش مهمی در انتقال فرهنگ و باورهای معنوی در جامعه دارد.

وی افزود: معارف دوران دفاع مقدس باید با شیوه‌های جذاب برای نسل‌های بعدی تبیین شود و ستاد کل نیروهای مسلح در قالب باغ موزه‌های دفاع مقدس عنایت خاصی به این امر دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: واحد تعاون و رزم به عنوان یکی از واحدهای مهم و محوری در دوران دفاع مقدس رسالت خطیر توجه به خانواده‌های رزمندگان، شهدا، ایثارگران و بازماندگان این دوران را بر عهده داشت و ۹۰ درصد نیروهای این واحد در رده‌های مختلف نیروهای مسلح، گنابادی بودند که شهیدان «سیدحسن و سیدحسین دوستدار» از پایه‌گذاران این واحد به شمار می‌روند.

سعیدی ابراز داشت: با توجه به جذابیت‌های فرهنگی و گردشگری گناباد و پیشگامی این شهرستان در فعالیت‌های معراج شهدا، نخستین پردیس معراج شهدا در مجموعه‌ای به وسعت حدود سه هکتار با اهداف ایجاد ظرفیت جدید برای رونق بخشی صنایع دستی و گردشگری و معرفی و تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از طریق میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی در بوستان امت گناباد احداث می‌شود.

وی مهمترین اهداف راه‌اندازی مرکز فرهنگی و گردشگی و تفریحی معراج شهدای گناباد را حفاظت و صیانت از نقش بی‌بدیل ایثارگران و رزمندگان این شهرستان در دفاع مقدس و سرمایه ممتاز گنابادی‌ها در تعاون رزم و معراج شهدا در این دوران و انتقال این سرمایه به نسل‌های آینده، بهره‌گیری از مشارکت حداکثری مردم و تشکل‌های مردم نهاد در توسعه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با رعایت موازین ارزشی، ایجاد پدافند غیر عامل برای تحت تاثیر قرار دادن فعالیت‌های جریانات انحرافی در منطقه و تکریم و پاسداشت خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران ذکر کرد.

مدیرکل اداره ایثارگران ستاد‌کل نیروهای مسلح تبیین نقش معراج شهدا در کاهش آسیب‌های اجتماعی، نهادینه‌سازی ابعاد ناگفته جنگ تحمیلی با جمع آوری و نگهداری آثار ارزشمند رزمندگان فعال در این بخش و جریان‌سازی سبک زندگی و روش شهدا و الگوسازی اسطوره‌های معنوی برای جوانان و ظرفیت‌سازی فرهنگی و گردشگری منطقه برای پرورش و تربیت روحیه انقلابی، حماسی و جهادی جوانان و ایجاد فضای مناسب و مفرح و آرامش‌بخش برای هم‌گرایی و هم‌افزایی همه گروه‌ها و اقوام را از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز برشمرد.

سعیدی ادامه داد: استاندار خراسان رضوی توجه خاصی به راه‌اندازی پردیس معراج شهدا در گناباد دارد و آن را از اولویت‌های فرهنگی این شهرستان می‌داند.

وی گفت: بعد از راه‌اندازی این مرکز با دعوت از هنرمندان شاخص کشور نظیر استاد فرشچیان آثار متنوع آنان با موضوع ایثار و شهادت و میراث معنوی و فرهنگی گناباد به همراه اسامی حدود ۴۰۰ شهید گنابادی در دوران دفاع مقدس با شرحی از فعالیت‌های آنان در این دوران به زبان‌های فارسی و چند زبان خارجی به صورت المان‌های حک شده در معرض دید مردم و گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست ابراز داشت: استکبار جهانی و ایادی سرسپرده آنها با ترفندهای مختلف به دنبال اجرای سیاست­‌های خصمانه خود هستند که با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیداری مردم با بصیرت ایران اسلامی به اهداف خود نخواهند رسید.

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: ملت ایران با روحیه ایثارگری و انقلابی، عزت و عظمتی را که به برکت جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس به دست آورده فراموش نمی‌­کند و با حضور گسترده خود در صحنه دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نخواهد گذاشت دشمنان به اهداف ددمنشانه خود دست پیدا کند.

وی متذکر شد: با توجه به افتخارات گناباد در دوران دفاع مقدس از جمله نقش‌آفرینی و پیشگامی در زمینه فعالیت‌های معراج شهدا، راه‌اندازی مرکز فرهنگی و گردشگری معراج شهدا در این شهرستان به عنوان یک ضرورت از چندی قبل در دستور کار قرار گرفت که با همراهی استانداری خراسان رضوی و ستاد کل نیروهای مسلح این مهم محقق شد.

در این نشست مقرر شد سه هکتار در بوستان «ملت» جهت احداث پردیس معراج شهدای کشور در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس قرار گیرد.

همچنین مقرر شد شهرداری گناباد مشاور بوستان ملت را موظف کرد تا پردیس معراج شهدای کشور را در طرح، جانمایی و همسان­‌سازی نماید و آن را ظرف حداکثر سه ماه در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار