نماینده ولی فقیه در لرستان:

تفکر بسیجی الهام بخش مقاومت و ایستادگی در عصر حاضر است

آیت الله «سید احمد میرعمادی» با بیان اینکه یکی از جلوه های تفکر بسیجی مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، سختی ها و مشکلات است، گفت: بسیجی زیر بار زور و ذلت نمی رود، تفکر بسیجی الهام بخش مقاومت و ایستادگی در عصر حاضر است.
کد خبر: ۳۷۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ - 22November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد خلاص در عمل، حضور در میدانهای سخت، عشق به خدمت و جهاد و شهادت و بصیرت و آگاهی را از ویژگیهای بسیجیان عنوان کرد اظهار داشت: زیر باز ظلم و زور نرفتن و مقاومت و ایستادگی در برابر سختیها مهمترین جلوه تفکر بسیجیان است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر تفکر بسیجی در جامعه وکشور رواج پیدا کند کشور بیمه می شود وصدمه نمی بیند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام بزرگوار ما در سال ۱۳۵۸، گفت: بسیج درخت پرثمر و گنجینه پایان‌ناپذیر انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه بالاترین و بهترین تعبیری که راجع به بسیج وجود دارد کلام امام بزرگوار و رهبر عزیز ماست، تصریح کرد: امام راحل تعبیرش این است که «بسیج لشکر مخلص خداست»؛ شاکله اصلی بسیج اخلاص است، رهبر فرزانه انقلاب می فرماید «بسیج نیروی کارآمد برای همه میدان ها و بهترین مدافع اسلام و انقلاب است». 

وی با تاکید بر اینکه ما باید به دنیال ترویج تفکر بسیجی در جامعه باشیم، افزود: تفکر بسیجی اخلاص در عمل است، هرکس کاری در این مملکت انجام دهد و اخلاص داشته باشد بسیجی است. حاضر شدن در میدان سخت دیگر ویژگی تفکر بسیجی است.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه داشتن ایمان و بصیرت و دشمن شناسی یعنی داشتن تفکر بسیجی، اظهار داشت: بسیجی روحیه خدمت به مردم را دارد و تبعیت از ولایت و رهبری را سرلوحه کار قرار می دهد.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی های تفکر بسیجی عشق به جهاد و شهادت است، بسیجی اهل جهاد فی‌سبیل الله است.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه های تفکر بسیجی مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، سختی ها و مشکلات است، خاطرنشان کرد: بسیجی زیر بار زور و ذلت نمی رود، تفکر بسیجی الهام بخش مقاومت و ایستادگی در عصر حاضر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر تفکر بسیجی را در جامعه رواج دهیم سه اثر مهم دارد، اظهار داشت: اولین اثر این است که به تعبیر امام راحل «اگر تفکر بسیجی در کشور طنین انداز شود کشور بیمه می شود و آسیب نمی بیند».

آیت الله میرعمادی افزود: اثر دوم این است که تفکر بسیجی قابلیت الگو شدن جهانی دارد، این تفکر را می توانیم به جهان عرضه کنیم، امروز شما می‌بینید تفکر بسیجی جهانی شده و از لبنان و یمن و سوریه و انقلابیون عراقی و فاطمیون افغانستان از این تفکر بهره‌مند شده‌اند و الگو گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اثر سوم این است که تفکر بسیجی حلال مشکلات و ضامن پیشرفت و تعالی کشور است، تصریح کرد: نمونه آن دانشمندان بسیجی هسته ای هستند که چه افتخاری برای ایران کسب کرده اند، نمونه دیگر بسیج سازندگی است که امروز الگوی پیشرفت و تعالی شده است، الگوی خدمت به مردم و محرومین شده است.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه هرکجا بن بستی وجود دارد تفکر بسیجی راهگشاست، یادآور شد: مشکلات اقتصادی با تفکر بسیجی حل می شود، مشکلات اقتصادی با تکیه به بیگانگان و غرب حل نمی‌شود.

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حادثه تلخ و ناگوار آشوب های اخیر در چند شهر کشور از جمله خرم آباد را داشتیم، گفت: متاسفانه اشرار خساراتی به اموال عمومی و دولتی از قبیل بانک ها و پمپ بنزین‌ها زدند. این حادثه به بهانه گران شدن بنزین اتفاق افتاد، اگر بخواهیم این حادثه را بررسی کنیم ابعاد و لایه های گوناگونی دارد.

وی با بیان اینکه تردیدی نیست که تخریب و آتش زدن کار اشرار و آشوبگران بوده است، یادآور شد: آشوب‌گران با خط گرفتن از دشمنان از خارج از کشور و با برنامه‌ریزی آمدند و این بلوا را در جامعه به وجود آوردند. مردم هرگز یک مامور خدوم انتظامی را از بالای پل به پایین نمی اندازند، هرگز نمی‌آیند جوانی را بخواهند سر ببرند، این رفتار داعشی بوده است. یا اینکه مغازه‌های مردم را آتش بزنند و غارت کنند.

خطیب جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم فرمود این کار اشرار و آشوب‌گران است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: آشوبگران و اخلال گران و اشرار مطالبه به حق مردم را از بین بردند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به موضع گیری مقام معظم رهبری در حمایت از تصمیم سران قوا، اظهار داشت: این موضوع گیری هم فصل الخطاب شد و هم از گسترش فتنه و آشوب و بلوا جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه اگر ما تاملی در موضع گیری رهبری داشته باشیم متوجه می شویم موضع گیری رهبری بسیار حکیمانه و دوراندیش و با بصیرت بوده است، تصریح کرد: این افزایش قیمت بنزین در شرایطی اتفاق افتاد که می رفت انشقاق و اختلاف بین آحاد جامعه اتفاق بیفتد و وحدت جامعه از بین برود، از سوی دیگر در شرایطی اتفاق افتاد که دشمن دندان تیز کرده بود تا به امنیت، مصالح و منافع مردم و انقلاب ضربه وارد کند.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: کار عاقلانه و انقلابی و بابصیرت در این شرایط چیست؟ قطعا در چنین شرایطی در درجه اول باید دشمن، اشرار و آشوبگران را سر جای خود نشاند آنگاه تصمیمات گرفته شده هدایت و مدیریت شود.

موضع گیری رهبر انقلاب یک اقدام انقلابی فداکارانه بوده که در این برهه از زمان باعث تثبیت نظام و انقلاب و جلوگیری از آسیب شد

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه موضع گیری رهبر انقلاب یک اقدام انقلابی فداکارانه بوده که در این برهه از زمان باعث تثبیت نظام و انقلاب و جلوگیری از آسیب به نظام شده است، افزود: ما باید هوشیار باشیم و درست مسائل را تحلیل کنیم، مبادا یک وقت به گونه ای عمل کنیم و سخن گوییم که خواست دشمن است. همه ما باید به امنیت و اقتدار کشور بیاندیشیم.

وی همچنین به دیدار رهبر انقلاب با تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: انجام این دیدار نشان گر اهمیت اقتصاد و تولید بوده است، در این دیدار رهبری فرمودند ما دشمن را در جنگ اقتصادی به عقب می رانیم و بعد توصیه کردند که اقتصاد دانش بنیان را توسعه دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار