یادداشت/ حامد افروغ

گرهی که مردم را به ولایت نزدیک‌تر کرد

اتفاقات اخیر که به بهانه گرانی بنزین رقم خورد باز بهانه‌ای شد تا مردم حول محور ولایت فقیه محکم‌تر از قبل به ریسمان الهی چنگ بزنند و بار دیگر محاسبات مادی و صادره از عقل ظاهربین دشمنان را بهم بریزند.
کد خبر: ۳۷۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۶ - 23November 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ «عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد» این یکی از قدیمی‌ترین مثل‌هایی است که بیشترین استفاده را در میان مردم دارد. مثلی که این‌روزها، مصداق بارز حمایت‌های غیبی حضرت حق از انقلاب اسلامی نیز هست. 

روزی که قیمت بنزین در کشور در نهایت بی‌تدبیری اعلام شد و مردم را در شوک ناشی از تصور عواقب وخیم و ناگزیر آن فرو برد، کسی فکر نمی‌کرد این شوک غیرمنصفانه باعث تعمیق رابطه عاطفی ملت و انقلاب اسلامی که نماد آن ولایت فقیه است، شود.

در نگاه اول قیمت بنزین اعلام شد و برخی مردم به این مساله معترض شدند و با تجمعات و ایجاد ترافیک‌های مصنوعی سعی کردند به نحوی اعتراض خود را علنی کنند تا شاید گوش شنوایی باشد، اما مثل همیشه این تجمعات با نفوذ عناصر خودفروخته و خائن، منحرف و باعث ایراد برخی خسارات به مردم و دولت شد. در همین حین برخی که سال‌هاست منتظر سقوط انقلاب اسلامی هستند، خشم مردم از بی‌تدبیری دولت را زمینه‌ای برای ایجاد شکافی بزرگ بین انقلاب و مردم تعبیر کردند، حال آنکه ملت ایران در طول 40 سال حمایت از انقلاب اسلامی، اگر چه در هر دولتی به نوعی قربانی برخی تصمیمات غلط و دردسرساز برای زندگی‌شان بودند، اما همیشه مرز بین دولت‌ها و انقلاب اسلامی را پررنگ نگه داشته‌اند و همین باعث شد که در اوج ناملایمات، در کمال ناباوری دشمنان، به خیابان‌ها آمده و حمایت بی‌دریغ و زلال خود را از انقلاب اسلامی اعلام کردند.

شاید یکی از عواملی که به برکت انقلاب اسلامی افزوده و سبب شده علی‌رغم کم‌کاری‌ها و حتی در برخی موارد خیانت‌های برخی دست‌اندرکاران مملکت، هنوز انقلاب اسلامی در اوج تلالو و جذابیت برای اهل دل و ایمان قرار داشته باشد، همین پایمردی مردم ستم‌کش و صبور ایران است که چون اقیانوسی آرام و پر صلابت، تمامی طوفان‌ها و آلودگی‌ها را در خود هضم می‌کند اما صلابت و بزرگی خود را دست‌خوش ناملایمات نمی‌سازد.

حضور مردم در حمایت از انقلاب اسلامی و رهبری آن به دنبال اغتشاشات اخیر که به زعم برخی می‌رفت تا ریشه انقلاب را بزند، ضربه محکم دیگری به ضد انقلاب بود تا شاید بیدارشان کند تا بفهمند نمی‌توانند مردم ایران را با معیارهای دنیایی و مادی خود سنجیده و مسیر حرکتشان را فهم کنند. مسیری که به پشتوانه خون هزاران شهید گلگون کفن بر بال ملائک بنا نهاده شده و فهم اهل دنیا را از درک آن عاجز کرده است.

البته که این‌بار هم نباید مدیران ناکارآمد و در برخی مواردِ شاید اندک، خائن، این حضور پر صلابت را چک سفیدامضای ملت در ضمانت بی‌مبالاتی‌ها و کارنابلدی‌های خود بگذارند چرا که ملت هر بار که از ناحیه برخی افراد داخلی ضربه می‌خورد بر تجربیاتش افزوده شده و در عیارسنجی افراد خبره‌تر می‌شود و این امید می‌رود تا در انتخاب‌های بعدی خود دقیق‌تر و با تحقیق و مداقه بیشتر اقدام کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها