مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نقش پررنگ صهیونیست‌ها در ناآرامی‌های عراق/ از ایران باید تشکر کنیم

محمدعلی حکیم با اشاره به نقش پررنگ رژیم صهیونیستی و امارات در ناآرامی‌های عراق، گفت: منطق می‌گوید که باید از ایران به‌خاطر کمک به عراق در مبارزه با تروریست‌های داعشی قدردانی کرد.
کد خبر: ۳۷۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ - 24November 2019

نقش پررنگ صهیونیست‌ها در ناآرامی‌های عراق/ از ایران باید تشکر کنیممحمدعلی حکیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره ناآرامی‌های عراق و لبنان به تشابه ناآرامی‌ها در این دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: هدف این آشوب‌ها و ناآرامی‌ها، ضربه زدن به جبهه مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه این ناآرامی‌ها توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا و با حمایت مالی عربستان سعودی، امارات و قطر به راه افتاده است، گفت: برای این آشوب‌ها از ماه‌ها قبل سازماندهی شده بود.

دشمنان عراق در فکر فتنه شیعه‌ - شیعه

مدیر خبرگزاری النخیل ابراز امیدواری کرد که عراق در روزهای آینده به راه‌حل‌های مهمی دست خواهد یافت.

وی افزود: در گذشته سعی شد تا اختلافاتی بین شیعیان و سنی‌ها شکل بگیرد که با فتواهای مرجعیت این تلاش به بن‌بست رسید؛ در حال حاضر که نمی‌توانند بین سنی، شیعه و کُرد اختلاف‌افکنی کنند در فکر فتنه شیعه – شیعه هستند و می‌خواهند ملت را در مقابل حشد الشعبی و ارتش قرار دهند.

نقش پررنگ رژیم صهیونیستی و امارات در ناآرامی‌های عراق

حکیم با اشاره به فساد در حکومت عراق و حق مشروع تظاهرات‌کنندگان در خصوص تظاهرات مسالمت‌آمیز، تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان معتقدند آمریکا و عربستان سعودی در این تظاهرات دخالت مستقیم داشتند؛ اما به نظر من در درجه اول رژیم صهیونیستی و امارات نقش دارند و آمریکا‌یی‌ها و سعودی‌ها در درجه دوم قرار می‌گیرند. 

خنثی شدن نقشه دشمنان عراق با آگاهی مردم

وی با بیان اینکه خرابکاری و تخریب اموال عمومی به هیچ وجه قابل توجیه نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان دست به دست یکدیگر دادند تا موج تظاهرات به‌سمتی دیگر کشیده شود؛ خوشبختانه با آگاهی مردم این نقشه خنثی شد.

مدیر خبرگزاری النخیل با اشاره به وجود اتاق‌های فکر برای هدایت تظاهرات به‌سمت آشوب، یادآور شد: متاسفانه در تظاهرات‌های آخر در کشور عراق، هدف فقط سقوط حکومت شد و اگر عادل عبدالمهدی کنار رود، زمینه‌سازی برای روی کار آمدن حزبی، همانند حزب بعث فراهم می‌شود.

حکیم با اشاره به آگاه شدن مرجعیت و مردم در خصوص نقشه شوم دشمنان برای کشور عراق، تصریح کرد: چون مرجعیت از پشت صحنه تظاهرات با خبر بود؛ لذا جلوی بزرگترین نقشه شوم دنیا را گرفت.

وی در خصوص اختلاف‌افکنی دشمنان بین ملت ایران و عراق در تظاهرات اخیر، گفت: عراقی‌های معتدل زمان داعش را هیچ‌وقت یادشان نمی‌رود؛ زمانی‌که اکثر کشورها با ما قطع ارتباط کردند و به ما سلاحی ندادند، تنها کشوری که به ما کمک کرد، ایران بود.

منطق می‌گوید باید از ایران تشکر کنیم

مدیر خبرگزاری النخیل با تاکید بر اینکه منطق می‌گوید که باید از ایران به‌خاطر کمک به عراق در مبارزه با تروریست‌های داعشی تشکر کنیم، خاطرنشان کرد: عراقی‌ها با همه ملت‌ها به غیر از رژیم صهیونیستی دوست هستند؛ اما اجازه دخالت به هیچ کشوری در عراق را نخواهند داد.

حکیم یادآور شد:‌ جمهوری اسلامی ایران زمان فتنه داعش برای عراق مستشار فرستاد، شهید داد و برای حفظ کشور و ناموس عراقی‌ها کمک کرد و این جای تشکر دارد؛ اما متاسفانه برخی کشورها با دخالت‌‌های‌شان باعث تجاوز به موصل شدند.

وی تاکید کرد:‌ بسیاری از دشمنان وارد صحنه شدند تا تظاهرات شیعیان ضد ایران شود؛ اینها ملت عراق نیستند بلکه وهابی‌ها، بعثی‌ها و ... هستند که در فکر اختلاف‌افکنی برای رسیدن به اهداف خودشان هستند.

مدیر خبرگزاری النخیل با اشاره به موافقت مرجعیت در خصوص انتخابات زودهنگام، افزود: مرجعیت در سه خطبه نماز جمعه‌ در سه هفته اخیر تاکید کرد که تظاهرات حق مشروع مردم است و فساد در تمام نهادهای دولتی وجود دارد.

حکیم با بیان اینکه مرجعیت می‌گوید رای ملت محترم است، تصریح کرد: هدف افرادی‌که می‌خواهند موج تظاهرات را به‌سمتی دیگر بکشانند، برکناری نظام بعد از سال 2003 و برگرداندن سران حزب بعث یا حکومت نظامی یا حکومت مدنی نزدیک به آمریکا است.

بیداری احزاب عراق با تلنگر ملت

وی درباره ارتباط احزاب با یکدیگر برای حل بحران کشور عراق گفت: متاسفانه برخی احزاب اسلامی در عراق نیروهایی را در خود وارد کره‌اند که قصدشان ایجاد فساد است؛ برخی احزاب با تلنگر ملت فهمیده‌اند به چه فسادهایی دچار هستند.

تغییر در قانون اساسی عراق در راه است

مدیر خبرگزاری النخیل با بیان اینکه ما می‌گوییم تمام حکومت چه سنی و چه شیعه در این فساد دخیل هستند از تغییر در قانون اساسی خبر داد.

حکیم با اشاره به کنترل و ایجاد امنیت در مرزهای عراق توسط حشد الشعبی، درخصوص سرانجام بحران در کشور عراق، افزود: مطمئنا به راه‌حل ختم می‌شود.

لزوم تغییر در قانون انتخابات عراق

وی با تاکید بر اینکه باید تغییراتی در قانون اساسی انجام گیرد و قانون انتخابات تغییر کند، خاطرنشان کرد: طی 16 سال اثبات شد که قانون پارلمانی برای عراق مناسب نیست و باید به‌سمت قانون ریاستی برویم؛ مردم عراق باید به دور از اتفاقات سیاسی و احزاب، دولت را انتخاب کنند.

مدیر خبرگزاری النخیل در پایان درباره پیام ملت عراق به کشورهایی که در سرنوشت کشورشان دخالت دارند، یادآور شد: ملت و سیاستمداران عراقی اعلام کردند به هیچ وجه دخالت کسی در کشورمان را قبول نمی‌کنند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار