معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

شهدا همواره بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشته‌اند

سرهنگ فقیری گفت: شهدا همواره بر دو محور اصلی امر به معروف و نهی از منکر و حفظ حجاب تاکید داشته‌اند و امروز نیز باید همین وصیت آنها را در جامعه نهادینه کنیم و با تحقق این دو موضوع موجبات رضایت شهدا را فراهم آوریم.
کد خبر: ۳۷۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ - 23November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، اولین یادواره شهدای بسیج رسانه استان سیستان و بلوچستان امروز با حضور مسئولان در زاهدان برگزار شد.

سرهنگ «عوضعلی فقیری» معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اهمیت جایگاه و نقش برجسته‌ای که اصحاب رسانه دارند مدیران نیز باید قدر آنها را دانسته و با درک شرایط سخت و کارپیچیده آنها، راه را برای انجام کار رسانه ای دقیق و صحیح هموار کنند.
 
وی ادامه داد: شهدا همواره بر دو محور اصلی امر به معروف و نهی از منکر و حفظ حجاب تاکید داشته‌اند و امروز نیز باید همین وصیت آنها را در جامعه نهادینه کنیم و با تحقق این دو موضوع موجبات رضایت شهدا را فراهم آوریم.
 
این مقام مسئول ادامه داد: شهدای رسانه استان با توجه به شرایط خاص زمان خود بسیار تاثیر گذار بودند و علیرغم اینکه کارشان در خط مقدم جبهه نبود اما همواره در کنار سایر رزمندگان فعال بودند به گونه‌ای که همه مجذوب و شیفته اخلاق و رفتار حسنه آنها می شدند.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان افزود: امروز از رسانه می توان به عنوان ابزاری برای ترویج افکار و عقاید زیبای نظام اسلامی استفاده کرد که شهدای رسانه نیز به آن تاکید داشتند و در کنار آن می توان از کارکرد حلال مشکلات بودن آن استفاده کرده و با ایجاد حلقه واسط میان مردم و مسئولان در راه کاهش و رفع مصائب مردم در نقاط مختلف کشور گام برداشت.
 
وی تاکید کرد: هر کجا فرهنگ جهاد و شهادت حاکم شد موفق شده و به اهداف خود رسیده ایم. طبیعتاً اگر بر خلاف آن عمل شود دچار مشکلات زیادی خواهیم شد و باید همواره تلاش کرد تا این روحیه در جامعه به خصوص در میان قشر جوان کشور رونق پیدا کند.
 
فقیری با اشاره به وصیت نامه های شهدای رسانه استان افزود: اصحاب خبر باید سطح معلومات و دانسته های خود در زمینه های کاری را بالا برده و نسبت با اقشار عادی جامعه درک و اشراف بیشتری پیدا کنند و همین آموخته های صحیح خود را به مخاطبان نیز منتقل کنند و به مسئولان هم نسبت به کم کاری و کوتاهی هایشان هشدار دهند.
 
فقیری افزود: دشمنان برای این کشور برنامه ریزی های کلانی کرده اند و لازم است تا همه دغدغه مندان پای کار باشند تا این نقشه های شوم شان را خنثی کرده و این کشور در گام دوم انقلاب با صلابت و اقتدار گذشته به پیش برود.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان ادامه داد: اصحاب رسانه در سیستان وبلوچستان به فضل الهی فعال و پویا هستند اما باید در حوزه مطالبه گری صحیح و دقیق موثرتر باشند و با حفظ حرمت ها ضمن انتقاد سالم، یاری رسان مسئولان باشند و با پیگیری مستمر مشکلات مردم در حوزه های گوناگون را حل کنند.

تفکر بسیجی نیاز امروز جامعه

«محمود دولت کردستانی» مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: امروز در جامعه نیازمند مدیر، روحانی و شهروند بسیجی هستیم تا بتوانیم امورات جامعه را با قوت بیشتری به پیش ببریم.
 
کردستانی افزود: ناراحتی مردم از برخی مسائل یک حق و مطالبه عمومی است اما انتشار اصل ماجرا و واقعیت امور همراه با تحلیل و شفاف سازی بر عهده خبرنگاران است تا بدون بزرگنمایی و اغراق و بر اساس واقعیت ها جامعه را روشن و آگاه کنند.
 
وی ادامه داد: قلم، بیان و تصاویری که یک خبرنگار به ثبت می رساند ارزش تاریخی دارد و در این حوزه شهدای رسانه استان هم تنها یک خبرنگار نبودند بلکه افرادی همچون شهیدان رهبر و خزائی از جایگاه والاتری برخوردار بودند که در کنار کار حرفه ای خود به جنگ نرم نیز مشغول بودند.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نشان دادن روحیه ایثار و شهادت و جهاد در سوریه و عراق و بیان مظلومیت این مردم بسیار ارزشمند است که باید قدر آن را بدانیم چرا که این شهدا در کنار جنگ سخت، جنگ‌نرم زمان خود را نیز مدیریت می‌کردند.
 
مدیرکل صداوسیما ادامه داد: امروز هم اگر می توانیم نظام خود را پیش برده و مملکت را اداره کنیم ‌ناشی از تفکر و رویکرد بسیجی است و اداره کشور خارج از این چارچوب هرگز امکان پذیر نیست.
 
در پایان مراسم از خانواده شهدای رسانه استان با اهداء لوح و هدیه تقدیر شد.


 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار